counters F1: Ποιοι πρωταθλητές θα ήταν διαφορετικοί με το νέο σύστημα βαθμολόγησης; | SPORTNOW

F1: Ποιοι πρωταθλητές θα ήταν διαφορετικοί με το νέο σύστημα βαθμολόγησης;

FORMULA12 Οκτωβρίου, 2025

Το “αν” της Formula 1: Πώς θα είχαν διαμορφωθεί οι τίτλοι με το νέο σύστημα βαθμολόγησης

Αναλογιζόμενοι τη 75χρονη πορεία της Formula 1, είναι ενδιαφέρον να σκεφτούμε πώς θα είχαμε δει τα πράγματα διαφορετικά αν από το 1950 ίσχυε το σημερινό σύστημα βαθμολόγησης, που δίνει 25 βαθμούς στον νικητή. Το σύστημα αυτό, σε εφαρμογή από το 2010, επιβραβεύει τους δέκα πρώτους οδηγούς με 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 και 1 βαθμό. Ας εξερευνήσουμε αρκετές κλασικές περιόδους της F1 υπό το πρίσμα αυτής της διαχρονικής αλλαγής.

1999: Μάχη Χάκινεν-Ιρβάιν

Αυτή η χρονιά υπήρξε ένα πραγματικό θρίλερ, καθώς οι Μίκα Χάκινεν (McLaren – Mercedes) και Έντι Ιρβάιν (Scuderia Ferrari) αναμετρήθηκαν σφοδρά για το τίτλο μετά από τον σοβαρό τραυματισμό του Μίκαελ Σουμάχερ στο Σίλβερστον. Ο Χάκινεν πήρε το πρωτάθλημα με μόλις δύο βαθμούς διαφορά, 76 έναντι 74. Αν το τρέχον σύστημα εφαρμοζόταν τότε, τον τίτλο θα κατείχε ο Ιρβάιν με προβάδισμα 21 βαθμών.

1999: Χάκινεν εναντίον Ιρβάιν

Ο Προστ θα “έπιανε” Σουμάχερ και Χάμιλτον

Ο Αλέν Προστ κατέκτησε το πρώτο του πρωτάθλημα το 1985, αλλά αν ίσχυε το σημερινό σύστημα, θα μπορούσε να είχε πάρει τον τίτλο του 1983 στην ισοβαθμία με τον Νέλσον Πικέ. Ο Γάλλος θα είχε επίσης κάτι παραπάνω ανάμεσα στους τίτλους του: το 1984 θα κέρδιζε το πρωτάθλημα με διαφορά 17 βαθμών από τον teammate του στην McLaren, Νίκι Λάουντα, ενώ το 1988, στην απόλυτη κυριαρχία της McLaren-Honda, θα είχε συγκεντρώσει συνολικά 301 βαθμούς, ξεπερνώντας έτσι τον Άιρτον Σένα που θα είχε 275.

Πατέρας και γιος σε νέα τίτλους

Με την εφαρμογή του σημερινού βαθμολογικού συστήματος, ο Γκρέιαμ Χιλ, δύο φορές πρωταθλητής το 1962 και 1968, θα εξασφάλιζε τον τίτλο και το 1964 σε βάρος του Τζον Σέρτις. Ο Ντέιμον Χιλ, γιος του Γκρέιαμ και κάτοχος του τίτλου το 1996, θα κατέληγε να κερδίσει τον πρώτο του τίτλο το 1994 εις βάρος του Μίκαελ Σουμάχερ. Άλλος ένας που θα είχε χάσει το τίτλο του είναι ο Τζέιμς Χαντ, καθώς στη θρυλική σεζόν του 1976, που εξιστορήθηκε και στην ταινία «Rush» του 2013, ο τίτλος θα κατέληγε στον Νίκι Λάουντα με διαφορά δύο βαθμών.

Αυτές οι υποθετικές καταστάσεις μας κάνουν να αναλογιστούμε την αξία που είχαν οι επαγγελματίες οδηγοί και πώς η βαθμολογία μπορεί να επηρεάσει τη μορφή της ιστορίας στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...