counters F1: Θρυλικό μονοθέσιο του Σένα σε δημοπρασία με ποσό ρεκόρ (vid) | SPORTNOW

F1: Θρυλικό μονοθέσιο του Σένα σε δημοπρασία με ποσό ρεκόρ (vid)

FORMULA6 Νοεμβρίου, 2025

Ένα από τα πιο εμβληματικά και εθιστικά μονοθέσια της Formula 1 πρόκειται να καταλήξει σε δημοπρασία, με τις προσδοκίες να φτάσουν σε αστρονομικά νούμερα.

Το McLaren MP4/6, μνημείο της ιστορίας του σπορ και μέρος του θρυλικού Άιρτον Σένα, θα διατεθεί από τον οίκο RM Sotheby’s. Αυτό είναι το αυτοκίνητο που του χάρισε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή το 1991, έτος-σταθμός για την καριέρα του.

Ωστόσο, η επιδραστικότητα του συγκεκριμένου μονοθεσίου δεν περιορίζεται μόνο στον τίτλο. Ήταν επίσης το όχημα με το οποίο ο Σένα πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στην πατρίδα του, στο GP Βραζιλίας, σε έναν αγώνα που έχει μείνει χαραγμένος στη μνήμη λόγω της έντασης και της κουραστικής του προσπάθειας.

Οι προκλήσεις από την οπτική του Σένα

Αμέσως μετά την κούρσα στο Ίντερλάγκος, ο Σένα περιέγραψε τις δυσκολίες που βίωσε στους τελευταίους γύρους, όταν το κιβώτιο ταχυτήτων του McLaren είχε κολλήσει στην έκτη σχέση:

«Στους τελευταίους γύρους έπρεπε να αφήσω το αυτοκίνητο στην τελευταία σχέση του κιβωτίου. Η βροχή δεν με βοήθησε καθόλου και ήλπιζα να σταματήσουν τον αγώνα. Στις αργές στροφές έπιανα μόλις 2000 στροφές και ο κινητήρας πήγαινε να σβήσει. Στις γρήγορες στροφές το μονοθέσιο δεν έστριβε, ήθελε να πάει ευθεία. Είδα τον Ρικάρντο Πατρέζε να πλησιάζει και δεν πίστευα ότι θα τα καταφέρω, αλλά ένιωθα ότι έπρεπε να κερδίσω εδώ, στη Βραζιλία. Έσπρωξα το μονοθέσιο μέχρι τέλους, παρά τη βροχή, αλλά οι μυϊκοί μου σπασμοί έγιναν αφόρητοι. Εν μέρει έφταιγε η ζώνη ασφαλείας που ήταν πολύ σφιχτή, αλλά κυρίως η συγκίνηση. Όταν τερμάτισα, δεν είχα μείνει με τίποτα. Ο Θεός μού έδωσε αυτόν τον αγώνα».

Ένα μηχανολογικό θαύμα με αστρονομική αξία

Το MP4/6 γεννήθηκε από τον Νιλ Ότλι, υπό την τεχνική καθοδήγηση του Γκόρντον Μάρεϊ και είναι το τελευταίο μονοθέσιο champion της Formula 1 που διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο.

Εξοπλισμένο με κινητήρα V12 3,5 λίτρων της Honda, αποδιδόμενο 720 ίππους στις 13.800 σ.α.λ. και συνδυασμένο με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, το αυτοκίνητο ήταν σημείο αναφοράς στον τομέα της μηχανολογίας της εποχής.

Η McLaren κράτησε το συγκεκριμένο σασί σε άριστη κατάσταση για σχεδόν τριάντα χρόνια, προτού το επαναφέρει σε αγωνιστική τροχιά μέσω του προγράμματος McLaren Heritage και το πουλήσει το 2020. Η εκτίμηση για την πώληση του αγωνιστικού κοσμήματος κυμαίνεται μεταξύ 12 και 15 εκατομμυρίων δολαρίων.

Δεν πρόκειται απλώς για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, αλλά για ένα διαχρονικό κειμήλιο της Formula 1.

Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, το οποίο είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν το grand prix της Formula 1 στο Μεξικό, έναν αγώνα που άλλαξε τις ισορροπίες στο πρωτάθλημα.

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...