
Η Aston Martin ολοκλήρωσε την αγωνιστική της πορεία στη Formula 1 για φέτος με τον καλύτερο χρόνο στις δοκιμές στην πίστα της Γιας Μαρίνα.
Μόλις δύο μέρες μετά την λήξη της σεζόν του 2025, οι ομάδες της Formula 1 στρέφονται ήδη προς την επερχόμενη νέα εποχή του 2026. Οι παραδοσιακές δοκιμές νέων οδηγών στη Γιας Μαρίνα φέτος είχαν διπλό σκοπό: αφενός την εισαγωγή νέων ταλέντων, αφετέρου την αρχική αξιολόγηση των ελαστικών για το 2026 με τη χρήση ειδικά τροποποιημένων μονοθεσίων του 2025.
Τα μονοθέσια που χρησιμοποιήθηκαν για τις δοκιμές του 2026 βασίστηκαν σε αυτά του 2025, επιφέροντας σημαντικές αλλαγές προκειμένου να προσομοιώσουν τη δυναμική αεροδυναμικής του επόμενου έτους. Παράλληλα, όλες οι ομάδες έδωσαν από ένα κανονικό μονοθέσιο σε rookies που δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία σε αγώνες Grand Prix.
Time to go zoomies 🚀#McLaren pic.twitter.com/rFGxbfwjzF
— McLaren (@McLarenF1) December 9, 2025
Οι Μαξ Φερστάπεν και Τζορτζ Ράσελ δεν συμμετείχαν στις δοκιμές, με τον Ολλανδό να δηλώνει αισιόδοξα πως «ευτυχώς» επρόκειτο να απουσιάσει. Τη θέση τους στην Red Bull Racing πήραν οι Ίσακ Χατζάρ και Αγιούμου Ιγουάσα, ενώ ο Άρβιντ Λίντμπλαντ πραγματοποίησε τα πρώτα του βήματα στη Formula 1 με τους Racing Bulls.
Στους διαδρόμους της McLaren και της Ferrari, οι μόνιμοι οδηγοί μοιράστηκαν το χρόνο, με τον νέο παγκόσμιο πρωταθλητή, Λάντο Νόρις, να εμφανίζεται με χρυσό κράνος. Αντίστοιχα, η Mercedes αφιέρωσε ολόκληρη τη μέρα στον Κίμι Αντονέλι, ο οποίος τράβηξε πάνω του τα βλέμματα, καθώς η ομάδα δοκίμασε για πρώτη φορά ενεργή αεροδυναμική στην εμπρός αεροτομή, χρησιμοποιώντας ένα καινοτόμο σύστημα εγκεκριμένο από τη FIA. Αυτός ο μηχανισμός επέτρεπε στο φτερό να προσαρμόζεται σε χαμηλή κάθετη δύναμη και χαμηλή αντίσταση στις ευθείες – σύμφωνα με τις απαιτήσεις του 2026.
Gold x Papaya is a great combo, we can’t lie 🧡#McLaren pic.twitter.com/N52TQyuFha
— McLaren (@McLarenF1) December 9, 2025
Το πρωί, ο Λουκ Μπράουνινγκ ήταν ο γρηγορότερος με τη Williams, πετυχαίνοντας τον χρόνο 1:23.920, ο οποίος παρέμεινε στην κορυφή έως ότου η θερμοκρασία έπεσε λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα.
Τότε, εξαιρετικά εκμεταλλευόμενος τις πιο δροσερές συνθήκες, ο Τζακ Κρόφορντ της Aston Martin γύρισε σε 1:23.766, παίρνοντας την πρωτοκαθεδρία. Ακολούθησαν ο Πολ Άρον με Sauber και ο Μπράουνινγκ, με τους Φρεντ Βέστι και Αγιούμου Ιγουάσα να κλείνουν την πεντάδα.
Ο Αντονέλι κατατάχθηκε ως ο ταχύτερος μεταξύ των οδηγών με μονοθέσια δοκιμών του 2026, φτάνοντας στην έκτη θέση με 1:25.170, παρέχοντας μάλιστα σχεδόν ένα δευτερόλεπτο διαφορά από τον επόμενο οδηγό με παρόμοιο μονοθέσιο, τον Όσκαρ Πιάστρι, που κατετάγη 10ος. Παράλληλα, ο Ιταλός σημείωσε τον μεγαλύτερο αριθμό γύρων της ημέρας με 157.
2025, complete.
Jak and Stoffel debrief the AMR25’s final laps. pic.twitter.com/qUqvOdRnOt
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) December 9, 2025
Η διαδικασία διεξήχθη ομαλά, πλην μιας μοναδικής ατυχίας όταν ο Ρίο Χιρακάβα βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 1, το οποίο προκάλεσε κόκκινη σημαία και ζημιές στην πίσω αεροτομή. Ο Ιάπωνας επανήλθε γρήγορα, ενώ ο Έστεμπαν Οκόν ολοκλήρωσε μόλις τέσσερις γύρους το απόγευμα λόγω τεχνικών ζητημάτων με τη Haas.
| Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος |
|---|---|---|
| Τζακ Κρόφορντ | Aston Martin | 1’23.766 |
| Πολ Άρον | Sauber | 1’23.847 |
| Λουκ Μπράουνινγκ | Williams | 1’23.920 |
| Φρέντερικ Βέστι | Mercedes | 1’24.568 |
| Αγιούμου Ιγουάσα | Red Bull Racing | 1’24.925 |
| Κίμι Άντονέλι | Mercedes | 1’25.170 |
| Πάτο Ο’Γουόρντ | McLaren | 1’25.418 |
| Ρίο Χιρακάβα | Haas | 1’25.463 |
| Ντίνο Μπεγκάνοβιτς | Ferrari | 1’25.720 |
| Όσκαρ Πιάστρι | McLaren | 1’26.099 |
| Λιούις Χάμιλτον | Ferrari | 1’26.138 |
| Λάντο Νόρις | McLaren | 1’26.142 |
| Άλεξ Άλμπον | Williams | 1’26.289 |
| Σαρλ Λεκλέρ | Ferrari | 1’26.417 |
| Κάρλος Σάινθ | Ferrari | 1’26.454 |
| Λίαμ Λόσον | Racing Bulls | 1’26.505 |
| Άρβιν Λίντμπλαντ | Racing Bulls | 1’26.519 |
| Γκάμπριελ Μπορτολέτο | Sauber | 1’26.767 |
| Νίκο Χούλκενμπεργκ | Sauber | 1’27.004 |
| Πιέρ Γκασλί | Alpine | 1’27.433 |
| Ίσακ Χάτζαρ | Red Bull Racing | 1’27.515 |
| Άρτζουν Μάινι | Alpine | 1’27.544 |
| Στοφέλ Φάντορν | Aston Martin | 1’27.743 |
| Όλι ΒέαΡμαν | Haas | 1’27.827 |
| Έστεμπαν Οκόν | Haas | 1’31.407 |