
Αλλαγές στον κόσμο της Formula 1 αναμένονται το 2026, καθώς η νέα γενιά μονοθεσίων θα απομακρυνθεί από τα φετινά πρότυπα. Αυτή η χρονιά σηματοδοτεί την αρχή μιας καινούργιας εποχής, καθώς θα παρουσιαστούν νέοι υβριδικοί κινητήρες, με τον ηλεκτρικό και τον θερμικό κινητήρα να μοιράζονται την ισχύ 50-50.
Η ερχόμενη σεζόν θα είναι γεμάτη προκλήσεις για τις ομάδες και τους οδηγούς, με τις προσομοιώσεις που γίνονται στα εργοστάσια να μη μπορούν να αποδώσουν πλήρως την πραγματικότητα που θα συναντήσουν στις πίστες.
It’s all change in 2026! 🔄
Here’s a thread of the key technical information as we head into a new generation… 👇#F1 pic.twitter.com/d7SET6fnp0
— Formula 1 (@F1) December 17, 2025
Ο Τότο Βολφ, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-AMG, εξέφρασε τις απόψεις του για την επερχόμενη γενιά της Formula 1. Ο Βολφ πιστεύει ότι η νέα σεζόν θα είναι καθοριστική για την ομάδα, δίνοντάς της ευκαιρία να επανέλθει στη διεκδίκηση τίτλων. Με τους υβριδικούς κινητήρες, που θα περιλαμβάνουν 50% ηλεκτρική ενέργεια και βιώσιμα καύσιμα, οι απαιτήσεις αλλάζουν ριζικά και οι οδηγοί και οι μηχανικοί πρέπει να είναι έτοιμοι για νέες προκλήσεις και συνεχείς εξελίξεις.
«Τώρα ξεκινάει η πραγματική υβριδική εποχή στην F1. Οι κινητήρες θα είναι εν μέρει ηλεκτρικοί, με βιώσιμα καύσιμα, και η διαχείριση ενέργειας θα παίζει κρίσιμο ρόλο. Η οδήγηση θα ανέβει σε νέο επίπεδο και η στρατηγική κάθε τριήμερο θα καθορίσει τη διαφορά», δήλωσε.
Παρά τα ενθαρρυντικά λόγια, ο Βολφ έδειξε προσοχή: «Η πραγματική εικόνα θα φανεί στις χειμερινές δοκιμές και στους πρώτους αγώνες. Για εμάς, το κλειδί είναι η συνεχής εξέλιξη καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς».
Thank you to everyone at Brixworth for the hard work during this turbo-hybrid era 👏 Onwards to the next one 💪 pic.twitter.com/SRRJ5YuDmv
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 17, 2025
Καθώς το 2025 πλησιάζει στο τέλος του, η Mercedes κατατάσσεται δεύτερη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, πίσω από την McLaren. Ο Βολφ περιέγραψε τη χρονιά ως «γεμάτη ανάμεικτα συναισθήματα», εστιάζοντας στο γεγονός ότι η ομάδα δεν κατάφερε να διεκδικήσει τίτλους. Με περιορισμένες δυνατότητες απόδοσης και τεχνικά προβλήματα, όπως η ανάγκη απόσυρσης της πίσω ανάρτησης πριν την καλοκαιρινή διακοπή, οι προκλήσεις ήταν πολλές.
Ωστόσο, οι οδηγοί προσέφεραν θετικές επιδόσεις: ο Τζορτζ Ράσελ πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη χρονιά της καριέρας του με δύο νίκες, εννέα βάθρα και δύο pole positions. Από την πλευρά του, ο Κίμι Αντονέλι, παρά τις δυσκολίες, έκλεισε τη χρονιά με σταθερά αποτελέσματα, δίνοντας ελπίδες για το 2026, όπως ανέφερε ο Βολφ. Ο Φρεντ Βέστι συνέβαλε επίσης σημαντικά στην ομάδα μέσω προσομοιώσεων και δοκιμών εξέλιξης.
Ο στόχος της Mercedes και του Βολφ παραμένει η επιστροφή στην κορυφή της Formula 1 το 2026.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, χορηγούμενο από τη Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για το Grand Prix της Formula 1 στο Άμπου Ντάμπι και τον νέο παγκόσμιο πρωταθλητή, Λάντο Νόρις.