counters Ferrari: Στρατηγικές καινοτομίες στην F1 για το 2026! | SPORTNOW

Ferrari: Στρατηγικές καινοτομίες στην F1 για το 2026!

FORMULA21 Δεκεμβρίου, 2025

Η ιστορική ιταλική ομάδα προετοιμάζεται για την επερχόμενη εποχή της Formula 1, εστιάζοντας στην ποιότητα των αναβαθμίσεων, ενώ το 2026 φέρνει μαζί του την πιο σημαντική τεχνική μεταρρύθμιση που έχει δει το σπορ εδώ και χρόνια.

Ο νέος κανονισμός θα περιλαμβάνει ριζικές αλλαγές στα μονοθέσια, τα οποία θα υιοθετήσουν καινούργιες αεροδυναμικές αρχές, ενώ οι μονάδες ισχύος θα είδαν σημαντική αύξηση στη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.

Αυτές οι μεταρρυθμίσεις θα προκαλέσουν ένα «πόλεμο» καινοτομίας μεταξύ των ομάδων, με τον αγώνα για την τεχνική υπεροχή να καθορίζει τη διάρκεια της χρονιάς.

Οι περιορισμοί στην εξέλιξη

Ο Φρεντερίκ Βασέρ, επικεφαλής της Ferrari, ανέφερε ότι, αν και η ταχύτητα στην τεχνική πρόοδο αναμένεται να είναι αυξημένη, υπάρχει ένα σημαντικό ζήτημα που μπορεί να επηρεάσει την εικόνα των αρχικών αγώνων. Όπως σημείωσε, η αδυναμία των αεροδυναμικών εργαλείων δε θα είναι ο κύριος παράγοντας, αλλά οι περιορισμοί που επιβάλλει το cost cap.

«Η παράμετρος που θα καθορίζει πότε και πώς θα γίνονται οι αναβαθμίσεις δεν θα είναι η αεροσήραγγα, αλλά το χρηματικό κομμάτι του αθλήματος», είπε ο Βασέρ, υποδεικνύοντας την αναγκαιότητα στρατηγικής στη διαχείριση των πόρων.

Μεταφορικά κόστη και αγώνες ανά τον κόσμο

Ένα από τα κύρια ζητήματα που προκύπτουν με την αρχή του 2026 είναι το πρόγραμμα των πρώτων αγώνων, που περιλαμβάνει μια σειρά από Grand Prix εκτός Ευρώπης, όπως στην Αυστραλία, την Κίνα και την Ιαπωνία, πριν επιστρέψει η Formula 1 στη Μέση Ανατολή και το Μπαχρέιν.

Ο Βασέρ σημείωσε ότι η μεταφορά μεγάλων αναβαθμίσεων, όπως η νέα βάση μονοθεσίου, μπορεί να απορροφήσει δραματικά ένα μεγάλο ποσοστό του τίτλου budget: «Στείλεις ένα πάτωμα στην Κίνα ή την Ιαπωνία και ενδεχομένως να “κάψεις” το μισό σου budget. Απέναντι σε αυτό, μικρότερα στοιχεία, όπως ένα κομμάτι από την εμπρός αεροτομή, απαιτούν πολύ λιγότερη χρηματοδότηση».

Αναβολή αναβαθμίσεων

Με αυτά τα δεδομένα, ομάδες όπως η Ferrari μπορεί να αποφασίσουν να καθυστερήσουν την εφαρμογή σημαντικών αναβαθμίσεων έως τον τρίτο ή τέταρτο αγώνα της σεζόν, προτιμώντας να περιμένουν μέχρι που το πρωτάθλημα επιστρέψει σε πιο προσιτές τοποθεσίες.

«Είναι πιθανό να είναι πιο στρατηγικό να συνεχίσουμε την πρόοδο στο εργοστάσιο και να φέρουμε τις αναβαθμίσεις όταν επιστρέψουμε στο Μπαχρέιν», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο Βασέρ πιστεύει ότι το 2026 θα διαφέρει από το προηγούμενο έτος, στο οποίο η αγωνιστική ισορροπία ήταν σχεδόν σταθερή από το Μπαχρέιν ως το Άμπου Ντάμπι. Αντιθέτως, το νέο έτος θα θυμίζει περισσότερο το 2022.

«Αν μια ομάδα είναι μπροστά στην αρχή του 2026, δεν σημαίνει ότι θα παραμείνει έτσι μέχρι το τέλος της χρονιάς ή μέχρι το 2027».

Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, το οποίο είναι χορηγούμενο από τη Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν το Grand Prix της Formula 1 στο Άμπου Ντάμπι, καθώς και την άνοδο του νέου παγκόσμιου πρωταθλητή, Λάντο Νόρις.

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...