«Η εμπειρία των γυρισμάτων σε IMAX σε τοποθετεί πραγματικά στο κέντρο της δράσης του μονοθεσίου», αναφέρει ο παραγωγός Τζέρι Μπρουκχάιμερ.
Ετοιμαστείτε για την πιο εντυπωσιακή ταινία σχετικά με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς το μεγάλο blockbuster του καλοκαιριού είναι καθ’ οδόν. Η «F1, η ταινία» θα προβληθεί στους κινηματογράφους από την Tanweer αρχής γενομένης από τις 26 Ιουνίου, προσφέροντας μια μοναδική οπτική και ακουστική εμπειρία μέσα από το σύστημα ΙΜΑΧ.
«Παγκοσμίως, υπάρχουν μόλις 20 οδηγοί Formula 1. Γι’ αυτό και επιλέξαμε την τεχνολογία IMAX, ώστε οι θεατές να βιώσουν μια εμπειρία που οι περισσότεροι δεν θα έχουν τη δυνατότητα να ζήσουν», δηλώνει ο βραβευμένος παραγωγός, Τζέρι Μπρουκχάιμερ.
Πίσω από την κάμερα, ο σκηνοθέτης Τζόζεφ Κοζίνσκι και ο βραβευμένος με Όσκαρ διευθυντής φωτογραφίας Κλόντιο Μιράντα αντιμετώπισαν την πρόκληση του να εξελίξουν τις κάμερες 6Κ που χρησιμοποίησαν στο «Top Gun: Maverick». Η πρόκληση ήταν να τοποθετηθούν αυτές οι κάμερες στα μονοθέσια της APX GP. «Στα μαχητικά αεροσκάφη, μπορείς να προσθέσεις βάρος 20-30 κιλών χωρίς να επηρεαστεί η απόδοση. Αλλά σε ένα μονοθέσιο Formula 1, κάθε επιπλέον κιλό μετράει», σημειώνει ο Κοζίνσκι.
Οι προκλήσεις για τους Κοζίνσκι και Μιράντα περιλάμβαναν:
Όλα αυτά χρειάστηκαν νέες τεχνολογίες, και οι κάμερες της Sony «βαφτίστηκαν» Carmen, αποτελώντας ισχυρούς σένσορες σε ειδικές βάσεις.
Στα δύο μονοθέσια της APX GP, έχουν τοποθετηθεί 15 σημεία για κάμερες, με τους συντελεστές να επιλέγουν μέχρι 12 γωνίες σε κάθε λήψη. Καθώς τα γυρίσματα εκτυλίχθηκαν κατά τη διάρκεια Grand Prix της Formula 1, απαιτήθηκε οι κάμερες να μην παρεμβάλλονται στο τηλεοπτικό σήμα. Επιπλέον, κάμερες τοποθετήθηκαν και σε 1-2 μονοθέσια επιλεγμένων ομάδων της F1, προκειμένου να εξασφαλιστούν εντυπωσιακά πλάνα.
«Είναι πραγματικά εντυπωσιακό αυτό που πέτυχαν ο Τζόζεφ και οι εικονολήπτες», προσθέτει ο Χάμιλτον.
Στην «F1, η ταινία», τα μονοθέσια αποτελούν κεντρικό σημείο της ιστορίας. «Δεν πρόκειται απλώς για ρέπλικες που μοιάζουν με αληθινά μονοθέσια. Είναι πραγματικά μονοθέσια, ικανά να φτάνουν ταχύτητες 320 χλμ/ώρα», αναφέρει ο Κοζίνσκι.
Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής της F1, σύμβουλος και παραγωγός της ταινίας Λούις Χάμιλτον, σύστησε τον Τότο Βολφ στην παραγωγική ομάδα. Ο επικεφαλής της Mercedes-AMG F1 πρότεινε τη χρήση μονοθεσίων από την Formula 2, τα οποία θα τροποποιούνταν για να μοιάζουν με εκείνα της F1. Μέλη της ομάδας του συμμετείχαν στην σχεδίαση και κατασκευή των μονοθεσίων της APX GP.
Δημιουργήθηκαν συνολικά 12 μονοθέσια: 6 για τις σκηνές οδήγησης και 6 για τις σκηνές ατυχημάτων. Ακολούθησαν δοκιμές και γυρίσματα, με την ομάδα να διανύει εκατοντάδες χιλιόμετρα καθημερινά. Ένα από αυτά τα μονοθέσια κατάφερε να συμπληρώσει 9.000 χιλιόμετρα!
Για πρώτη φορά, η «F1, η ταινία» φέρνει ηθοποιούς σε πραγματικά αγωνιστικά μονοθέσια να ανταγωνίζονται με αληθινούς οδηγούς σε ταχύτητες που αγγίζουν τα 320 χλμ/ώρα.
Οι Μπραντ Πιτ και Ντάμσον Ίντρις υποβλήθηκαν σε αυστηρά προγράμματα εκπαίδευσης και εξάσκησης πίσω από το τιμόνι. Το ταξίδι από ένα go-kart έως ένα μονοθέσιο Formula 1, που συνήθως διαρκεί χρόνια για τους επαγγελματίες, οι Πιτ και Ίντρις το ολοκλήρωσαν μέσα σε λίγες εβδομάδες.
«Φέραμε τον Χάμιλτον σε μια πίστα στο Λος Άντζελες για να δει τις ικανότητες του Μπραντ», θυμάται ο Κοζίνσκι. «Αρχίζοντας τα μαθήματα αγωνιστικής οδήγησης, οι οδηγοί κερδίζουν αμέσως χρόνο. Περνούν μήνες παλεύοντας για μικρές βελτιώσεις», προσθέτει ο Πιτ. «Μαθαίνεις να εμπιστεύεσαι το μονοθέσιο ότι θα παραμείνει σταθερό, ακόμα και αν πλησιάζεις έναν τοίχο».
Τη διαδικασία εκπαίδευσης των Πιτ και Ίντρις, αρχικά σε προσομοιωτές και έπειτα στην πίστα, ανέλαβαν ο πρώην οδηγός Λουτσιάνο Μπατσέτα και ο stunt driver Κρεγκ Ντόλμπι. «Στα γυρίσματα, έπρεπε εκτός από την οδήγηση να θυμούνται και τις ατάκες τους, κάτι που δεν συμβαίνει με τους αγωνιστές», υπογραμμίζει ο Μπατσέτα, πρωταθλητής Formula 2 το 2012.
«F1 η ταινία», από τις 26 Ιουνίου στις αίθουσες από την Tanweer.
Photo Credits: F1 The Movie/youtube