Η Scuderia Ferrari επιχειρεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στη φετινή αγωνιστική χρονιά, προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που την έχουν ταλαιπωρήσει και έκαναν την εμφάνισή τους μόλις πριν από τις δοκιμές του Μπαχρέιν.
Η ιστορική ιταλική ομάδα παραμένει στο επίκεντρο της επικαιρότητας στην Formula 1, με την κατάσταση στο Μαρανέλο να είναι τεταμένη. Λίγο πριν από τον αγώνα του Καναδά, η κριτική από τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης εστιάστηκε στον επικεφαλής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, του οποίου το μέλλον φαντάζει αβέβαιο, καθώς το επερχόμενο Grand Prix της Αυστρίας έχει τη δυνατότητα να κρίνει πολλά.
Η επιστροφή στην ευρωπαϊκή αγωνιστική σκηνή συμβολίζει μια κομβική στιγμή για τη Scuderia, η οποία προσπαθεί να αναστρέψει τις αρνητικές εντυπώσεις μετά από ένα απογοητευτικό ξεκίνημα. Η τεχνική καθυστέρηση και οι αδυναμίες του μοντέλου SF-25 έχουν φέρει την ομάδα σε αμυντική στάση, τόσο στο αγωνιστικό κομμάτι όσο και σε επίπεδο στρατηγικής.
Closer to the action 🤩 pic.twitter.com/qinY3xsV7y
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 20, 2025
Κατά τη διάρκεια του αγώνα στο Red Bull Ring, η Ferrari θα παρουσιάσει το πρώτο ουσιαστικό πακέτο αναβαθμίσεων για το 2025. Η νέα βάση και ο διαχύτης είναι σχεδιασμένα για να επανορθώσουν τα αεροδυναμικά προβλήματα που αναδείχθηκαν νωρίτερα στην Αυστραλία, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για μία θεμελιώδη εξέλιξη κι όχι απλώς για μια τυπική αναβάθμιση.
Η στενή παρακολούθηση των χειμερινών δοκιμών αποκάλυψε ότι η SF-25 δεν λειτουργεί αποδοτικά εντός του ιδανικού της αεροδυναμικού παραθύρου, κάτι που έχει δημιουργήσει σοβαρές προκλήσεις για την ομάδα από την αρχή της χρονιάς και δεν προσδιορίστηκε κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας. Η τεχνική ομάδα, υπό την καθοδήγηση των Ντιέγκο Τόντι και Λοΐκ Σέρα, χρειάστηκε να επανεξετάσει συνολικά την κατεύθυνση ανάπτυξης, αντιμετωπίζοντας την πραγματικότητα του προβλήματος.
Αρχικά, οι αναβαθμίσεις που εγκρίθηκαν για το Σίλβερστον αποφασίστηκε να παρουσιαστούν νωρίτερα, λόγω της πίεσης που βίωσε η ομάδα. Αν και δεν αναμένονται άμεσες θαυματουργές αλλαγές, το νέο πακέτο στην Αυστρία θεωρείται κρίσιμο για να απελευθερωθεί η πραγματική δυναμική της SF-25, με περισσότερες εξελίξεις να προγραμματίζονται πριν την θερινή διακοπή.
Motoring 👌 pic.twitter.com/Y1qTJw9Nvk
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 20, 2025
Η καθυστερημένη εμφάνιση του πακέτου εντοπίζεται στην ανάγκη της Ferrari να κατανοήσει σε βάθος τα εσωτερικά προβλήματα του μονοθεσίου. Η ομάδα αναγκάστηκε να «πάσει» την ανάπτυξη στο Μαρανέλο και να αλλάξει την τεχνική της φιλοσοφία. Όπως επισημαίνουν οι Σέρα και Τόντι, ο νέος τεχνικός προσανατολισμός είναι πιο συντηρητικός αλλά ταυτόχρονα ρεαλιστικός και εφαρμόσιμος.
Σημαντικοί παράγοντες όπως οι δυσκολίες στο συντονισμό, η υλικοτεχνική υποστήριξη και το κόστος επηρεάζουν το πρόγραμμα. Το σχέδιο για το νέο πάτωμα δεν ήταν δυνατόν να ολοκληρωθεί πριν τον Ιούνιο, και στον Καναδά δεν υπήρξε η δυνατότητα να ενσωματωθεί στην SF-25. Το γεγονός ότι θα παρουσιαστεί στην Αυστρία δείχνει ότι υπάρχει μία τεχνική κινητικότητα.
Αντίκτυπο από την απογοητευτική χρονιά της Ferrari φαίνεται ότι έχει και ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος σύμφωνα με το Autoracer, υπάρχει πιθανότητα να προτείνει στη Ferrari να εγκαταλείψει πλήρως τη χρονιά και να εστιάσει στις μεγάλες αλλαγές που φέρνει το 2026.
Παρ’ όλα αυτά, η πίστη του Βασέρ στην ανεκμετάλλευτη δυναμική της SF-25 τον έχει συγκρατήσει από αυτή την πρόταση. Ο Βασέρ επιμένει ότι οι αριθμοί, σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι υπέρ της ομάδας, κάτι που αποδεικνύεται σε κάθε αγώνα.
When you hear its race week 👍 pic.twitter.com/h9L5n7IYwK
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 23, 2025
Η σημαντικότερη αδυναμία του φετινού μονοθεσίου καταγράφεται στην πίσω ανάρτηση, η οποία δεν παρέχει σταθερότητα σε κανέναν από τους δύο άξονες και περιορίζει την αξιοποίηση του αεροδυναμικού φορτίου. Αυτή η κατάσταση έχει επηρεάσει ιδιαίτερα τον Χάμιλτον, ο οποίος δεν μπορεί να αποδώσει όπως θα ήθελε. Μόνο σε περιορισμένες συνθήκες μπορεί η SF-25 να επιδείξει τον πλήρη δυναμικό της, κάτι που είναι σπάνιο.
Καθώς η Formula 1 πλησιάζει στην ολοκλήρωση του πρώτου μισού της σεζόν, η Ferrari στοχεύει στην 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, αν και ο βασικός της στόχος παραμένει η επιστροφή στην κορυφή του βάθρου με όλους τους οδηγούς της.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για δύο αγώνες, το GP Καναδά και τις θρυλικές 24 Ώρες Λε Μαν.
Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari media