Ο οδηγός της Red Bull Racing, Μαξ Φερστάπεν, εξέφρασε τη γνώμη του για την προφανή υπεροχή της McLaren στην τρέχουσα χρονιά της Formula 1, αναλύοντας διάφορες πτυχές της επιτυχίας της. Αντί να περιοριστεί σε έναν μόνο τομέα, ο Φερστάπεν τόνισε πως η κυριαρχία της McLaren δεν βασίζεται αποκλειστικά στη διαχείριση ελαστικών, όπως πολλοί πιστεύουν.
Η ομάδα από το Ουόκινγκ αποδεικνύεται πλέον η κυρίαρχη δύναμη του grid, με τις επιτυχίες της να ξεκινούν από τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε στο GP του Μαϊάμι το 2024. Μέχρι τώρα, το 2025, η McLaren έχει φτάσει τις 11 νίκες σε 14 αγώνες, οδηγώντας το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και δείχνοντας να αποδεικνύει την κυριαρχία της σε όλους τους τομείς.
P1 & P2. Twice ✌️
🇧🇪🤝🇭🇺#McLaren pic.twitter.com/SpyRztt3Ff
— McLaren (@McLarenF1) August 7, 2025
Η συζήτηση γύρω από την επιτυχία της McLaren επικεντρώνεται στη σταθερή και αποδοτική λειτουργία των ελαστικών της MCL39, τα οποία φτάνουν γρήγορα στο ιδανικό θερμοκρασιακό επίπεδο χωρίς να υπερθερμαίνονται.
Ο πρώην επικεφαλής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, χαρακτήρισε την κατάσταση αυτή «κάτι παράξενο», θέτοντας υπό αμφισβήτηση τη νομιμότητα της MCL39. Ανέφερε μάλιστα ότι υπήρχε η υποψία ενός παράνομου συστήματος ψύξης φρένων, μια θεωρία που όμως διαψεύστηκε κατηγορηματικά από τη FIA.
Favourite WhiteBull moment? 🤔 pic.twitter.com/XBZFvsT489
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) August 7, 2025
Από την πλευρά του, ο Verstappen επιμένει σε μια πρακτική προσέγγιση, μακριά από ανακριβείς φήμες: «Η McLaren έχει σίγουρα καλύτερη διαχείριση των ελαστικών. Μπορεί να τα διατηρήσει σε φόρμα πολύ πιο εύκολα, κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα και στις βροχερές συνθήκες. Το ενδιάμεσο ελαστικό είναι πιο ευαίσθητο και υπερθερμαίνεται γρήγορα, αλλά εκείνοι το ελέγχουν άψογα».
Μάλιστα, πέρα από τα ελαστικά, ο Verstappen εντυπωσιάζεται από την απόδοση της McLaren σε στροφές μέτριας ταχύτητας. «Η ταχύτητα τους εκεί είναι απίστευτη, τόσο στις κατατάξεις όσο και κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η περιστροφή του μπροστινού άξονα είναι εξαιρετική και δεν υπάρχει αποσταθεροποίηση στο πίσω μέρος. Αυτό είναι κάτι που πρέπει και εμείς να επιτύχουμε», πρόσθεσε.
Ο επικεφαλής της McLaren Racing, Αντρέα Στέλα, συμφωνεί με την ανάλυση του Φερστάπεν, επισημαίνοντας ότι η ομάδα έχει βρει τη σωστή ισορροπία στην απόδοση της MCL39. Όσον αφορά την πρόοδο της ομάδας, ο Ιταλός δήλωσε:
«Αρκεί να εξετάσει κανείς τα δεδομένα GPS για να το διαπιστώσει. Οι συγκρίσεις ταχυτήτων δείχνουν ότι η McLaren έχει τη μεγαλύτερη ταχύτητα στις στροφές μέτριας ταχύτητας. Άρα, η εκτίμηση του Μαξ είναι τελείως ορθή».
Ωστόσο, ο Στέλα δεν παρέλειψε να αναγνωρίσει ότι η ομάδα έχει και κάποιες αδυναμίες σε συγκεκριμένες πίστες, κυρίως σε τμήματα με πολύ υψηλές ή πολύ χαμηλές ταχύτητες. «Σε στροφές υψηλής ταχύτητας, όπως η Κοπς στο Σίλβερστον και η Πουχόν στο Σπα, δεν είμαστε το ταχύτερο μονοθέσιο. Ούτε στις πολύ αργές στροφές υπερισχύουμε. Ωστόσο, οι περισσότερες στροφές στο πρωτάθλημα είναι μέτριας ταχύτητας και εκεί, σύμφωνα με τα δεδομένα, είμαστε οι καλύτεροι», υπογράμμισε ο Στέλα αναφερόμενος στις αδυναμίες της MCL39.
Στο πρόσφατο επεισόδιο του podcast gmotion, χορηγίας της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για το GP Ουγγαρίας ενόψει του καλοκαιρινού διαλείμματος της F1