Η κατάσταση στην ομάδα της McLaren φέτος στη Formula 1 είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, καθώς οι οδηγοί της, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, βρίσκονται σε μια σφιχτή κόντρα για τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλήματος, με μόλις εννέα βαθμούς να τους χωρίζουν μετά από 14 αγώνες. Το MCL39 έχει αποδειχτεί το ταχύτερο μονοθέσιο της πίστας, παρέχοντας στους δύο πιλότους μια ξεκάθαρη υπεροχή απέναντι στους αντιπάλους τους.
Οι εντάσεις μεταξύ των δύο οδηγών θυμίζουν κάτι από το 2007, όταν οι Φερνάντο Αλόνσο και Λιούις Χάμιλτον αγωνίζονταν για το πρωτάθλημα, αλλά οι εσωτερικές αντιπαραθέσεις τους οδήγησαν σε τοξική ατμόσφαιρα στην ομάδα. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η απώλεια του τίτλου στον Κίμι Ράικονεν της Ferrari με μια διαφορά μόλις ενός βαθμού.
18 years ago today, Lewis Hamilton won the 2007 Hungarian GP.
The day before he was held up in the pit lane by Fernando Alonso in Q3, leaving him no time for a final flying lap.
The fallout from this changed everything.
pic.twitter.com/6uag6c12JZ— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) August 5, 2025
Η στάση της McLaren είναι σαφής: οι οδηγοί τους είναι ελεύθεροι να ανταγωνίζονται, αρκεί να μην επηρεάζεται η ομάδα αρνητικά. Παρά τις συγκρούσεις στο Καναδά που οδήγησαν στην αποτυχία του Νόρις και τις σφιχτές μάχες σε Αυστρία και Ουγγαρία, η ελευθερία που δίνεται στους οδηγούς παραμένει αμετάβλητη.
Ο Νόρις είχε αναλάβει την ευθύνη για το συμβάν στην πίστα του Μοντρεάλ, βοηθώντας στην ταχεία εξομάλυνση της κατάστασης.
Η τρέχουσα εικόνα είναι ριζικά διαφορετική σε σχέση με το 2007, όταν η μάχη των Χάμιλτον και Αλόνσο οδήγησε σε επεισόδια όπως η διάσημη καθυστέρηση στα pit της Ουγγαρίας, που κόστισε πολύ στον Βρετανό.
First Sunday of the break without the grid 💔#McLaren pic.twitter.com/qCozIkOJXN
— McLaren (@McLarenF1) August 10, 2025
Ο CEO της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν, αναγνωρίζει τους κινδύνους που κρύβει η εσωτερική κόντρα, όμως δηλώνει πως η προσέγγιση της ομάδας δεν θα αλλάξει:
«Έχουμε ένα σαφές σύστημα αξιών και το εφαρμόζουμε. Είμαστε πάντα μια ομάδα με δύο οδηγούς. Γνωρίζουμε ότι αυτό ενδέχεται να έχει συνέπειες, όπως το 2007, όταν οι δυο μας οδηγοί ισοβάθμισαν και χάσαμε το πρωτάθλημα από τον Κίμι με μόλις έναν βαθμό. Αν τότε επιλέγαμε μια πλευρά, ο άλλος θα μπορούσε να αποχωρήσει. Και οι δύο έχουν ίσα δικαιώματα. Τα συμβόλαιά τους δεν έχουν προνόμια, ούτε έχουμε καμία σχετική συμφωνία», ανέφερε ο Μπράουν.
Μάλιστα, προσθέτει πως και το πρωτάθλημα κατασκευαστών είναι εξίσου κρίσιμο: «Αν διαλέξεις πλευρά, μπορεί να κερδίσεις στο πεδίο των οδηγών, όμως αυτό θα πλήξει το κατασκευαστών. Για εμάς τα δύο είναι εξίσου σημαντικά».
Sundays without the MCL39 are not the one 🧡#McLaren pic.twitter.com/9oZQgOvyYU
— McLaren (@McLarenF1) August 10, 2025
Ο Μπράουν επισημαίνει τις διαφοροποιήσεις μεταξύ των δύο χρονιών, επισημαίνοντας ότι το 2007 ο Αλόνσο ήταν ήδη πρωταθλητής, ενώ ο Χάμιλτον μόλις ξεκινούσε την καριέρα του. Σήμερα, ο Νόρις είναι στην έβδομη χρονιά του και ο Πιάστρι στην τρίτη, με τους δύο να έχουν αναπτύξει μια φιλική σχέση.
«Η ηλικία δεν παίζει ρόλο. Και οι δύο έχουν στόχο το πρωτάθλημα και κατανοούν ότι μόνο ένας κερδίζει. Ο Νόρις βλέπει στον Πιάστρι τον κύριο ανταγωνιστή του, χωρίς όμως να υπάρχει η ένταση της τότε εποχής. Τους ρώτησα αν έχουν έρθει ποτέ σε αντιπαράθεση, και και οι δύο απάντησαν ‘ποτέ’.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης, ενόψει και του καλοκαιρινού διαλείμματος της F1, συζητούν για το GP Ουγγαρίας