Η Formula 1 αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας κατά τη διάρκεια βροχών, με τις φετινές συνθήκες στο Βέλγιο να καταδεικνύουν την κρίση. Η οδήγηση σε βρεγμένες πίστες φαίνεται όλο και πιο επικίνδυνη, καθώς τα σύγχρονα μονοθέσια εκτοξεύουν μεγάλες ποσότητες νερού, περιορίζοντας την ορατότητα για τους οδηγούς. Ο Στέφαν Νοουλς, υπεύθυνος κανονισμών της Red Bull Racing, τόνισε τους κινδύνους, αναφερόμενος στην καθυστέρηση του Grand Prix Βελγίου για 80 λεπτά λόγω της σφοδρής βροχόπτωσης.
Σε δηλώσεις του στο Inside Track Podcast, επεσήμανε την πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί: «Τα σημερινά μονοθέσια έχουν σοβαρό πρόβλημα ορατότητας. Παράγουν μεγάλες ποσότητες νερού, επειδή είναι μεγαλόσωμα και δημιουργούν ισχυρές κάθετες δυνάμεις, ρουφώντας το νερό και εκτοξεύοντάς το στον αέρα. Είναι μια κατάσταση που δύσκολα θα αλλάξει. Ίσως να αρχίζαμε νωρίτερα τον αγώνα, αλλά δεν θα άλλαζε ουσιαστικά η κατάσταση».
How good are F1 cars in the rain? 🌧️ pic.twitter.com/tcex2JO1EH
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) January 22, 2025
Η FIA έχει επιχειρήσει να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις δοκιμάζοντας καλύμματα τροχών, με σκοπό να περιορίσει την εκτόξευση του νερού. Ωστόσο, οι δοκιμές απέτυχαν καθώς ο πίσω διαχύτης αποδείχθηκε η κύρια αιτία για την εκτόξευση του σπρέι. Ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής μονοθέσιων της FIA, δήλωσε στο Motorsport.com: «Γνωρίζαμε ότι δύο είναι οι κύριοι παράγοντες για την ομίχλη: το νερό που σηκώνει ο διαχύτης και αυτό που έρχεται από τους τροχούς. Δοκιμάσαμε καλύμματα τροχών, αλλά τα αποτελέσματα ήταν κατώτερα των προσδοκιών. Στο Σίλβερστον, το τεστ ήταν ασθενές και οι νέες δοκιμές έδειξαν περιορισμένα αποτελέσματα. Επιστρέφουμε στην αρχή».
Ο Τομπάζης παραδέχθηκε ότι το έργο είναι σε στασιμότητα: «Έχουμε κατανοήσει κάποια ερωτήματα, όμως δεν συνεχίζεται αυτή τη στιγμή. Πρέπει να αναζητήσουμε και άλλες λύσεις για την αποφυγή ακυρώσεων».
Heavy rain overnight at Spa, and it’s still raining now – and expected to hang around for most of the day…: pic.twitter.com/oKok5JpgkJ
— Adam Cooper (@adamcooperF1) July 27, 2025
Η μεγαλειώδης καθυστέρηση στον αγώνα στο Σπα προκάλεσε έντονες αντιδράσεις μεταξύ των οδηγών. Οι Μαξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για την απόφαση, θεωρώντας ότι έπρεπε να είχαν ξεκινήσει νωρίτερα. Αντιθέτως, ο Σαρλ Λεκλέρ από τη Ferrari υπερασπίστηκε τη διοργάνωση, υπογραμμίζοντας ότι η ασφάλεια παραμένει πρωταρχική προτεραιότητα.
Υπάρχει ελπίδα ότι οι κανονισμοί του 2026 θα βελτιώσουν την κατάσταση, καθώς τα νέα μονοθέσια θα διαθέτουν μικρότερους διαχύτες, περιορισμένη εξάρτηση από το ground effect και πιο στενά ελαστικά, μειώνοντας την εκτόξευση νερού.
Στο τελευταίο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης, ενόψει του καλοκαιρινού διαλείμματος της F1, συζητούν για το GP Ουγγαρίας