counters F1: Τομπάζης αποκαλύπτει το όραμα για το 2026 και την οδηγική εμπειρία | SPORTNOW

F1: Τομπάζης αποκαλύπτει το όραμα για το 2026 και την οδηγική εμπειρία

FORMULA20 Αυγούστου, 2025205 Views

Ο τεχνικός διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, επισημαίνει ότι οι νέοι κανονισμοί της Formula 1 βρίσκονται ακόμη υπό συζήτηση, με σκοπό τη διασφάλιση ομαλής και φυσικής συμπεριφοράς των μονοθεσίων στην πίστα.

Η κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού προετοιμάζεται για την επαναστατική αλλαγή του 2026, με την εισαγωγή νέων υβριδικών κινητήρων και σημαντικές τροποποιήσεις στο σασί. Οι πρώτες δοκιμές σε προσομοιωτές έχουν εντείνει την ανησυχία ανάμεσα σε αρκετούς οδηγούς, οι οποίοι φοβούνται ότι η νέα διαχείριση της ενέργειας θα μετατρέψει τον αγώνα σε παιχνίδι στρατηγικής αντί για καθαρή ταχύτητα. Παρ’ όλα αυτά, ο Τομπάζης διαβεβαιώνει ότι οι κανονισμοί είναι ακόμα εν εξελίξει και θα προσαρμοστούν ώστε να αποφευχθούν αρνητικά αποτελέσματα.

«Με την αυξημένη ηλεκτρική ισχύ και την περιορισμένη θερμική, η διαχείριση ενέργειας καθίσταται πιο περίπλοκη», δήλωσε ο Τομπάζης. «Ωστόσο, αυτό αποτελεί και μια ευκαιρία για τις εταιρείες να καινοτομήσουν στον τομέα των μπαταριών. Περιμένουμε πρόοδο, αλλά αναγκαζόμαστε να αναγνωρίσουμε τις προκλήσεις που προκύπτουν».

Ο Τομπάζης τόνισε την επίγνωση της FIA όσον αφορά τις προκλήσεις που θα προκύψουν. «Η διαδικασία των κανονισμών δεν έχει ολοκληρωθεί. Βρισκόμαστε σε συνεχή εξέλιξη και γνωρίζαμε από την αρχή ότι θα υπήρχαν ζητήματα που θα χρειαζόταν να αντιμετωπίσουμε. Οι σήμερα ισχύοντες κανονισμοί δεν θα παραμείνουν ίδιοι στο ξεκίνημα της επόμενης χρονιάς. Σημαντικές εξελίξεις είναι αναμενόμενες».

«Δεν επιθυμούμε αφύσικες σκηνές στην πίστα»

Ο Νικόλας Τομπάζης ανησυχεί ιδιαίτερα για το ενδεχόμενο τα μονοθέσια να αντιμετωπίσουν πρόβλημα έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια των γύρων ή οι οδηγοί να πρέπει να αλλάζουν σχέσεις στις ευθείες για να εκμεταλλευτούν την ενέργεια. «Θα εισαχθούν νέες ρυθμίσεις που θα μας επιτρέψουν να διαχειριζόμαστε πιο αποτελεσματικά την ενέργεια και να αποφεύγουμε φαινόμενα αργών ταχυτήτων στις ευθείες ή αφύσικες καταστάσεις. Οι οδηγοί πρέπει να μπορούν να πατάνε το γκάζι χωρίς περιορισμούς όταν επιθυμούν ταχύτητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η FIA εξετάζει παράγοντες όπως οι ρυθμοί απώλειας ισχύος στις ευθείες και η επιτρεπόμενη ανάκτηση ενέργειας σε σχέση με τον κάθε αγώνα. «Έχουμε πολλούς τομείς στους οποίους μπορούμε να παρέμβουμε και ήδη το κάνουμε», δήλωσε ο Τομπάζης.

F1

Διαφορές και έλλειψη διαφάνειας

Ο Έλληνας τεχνικός αναγνώρισε ότι η εύρεση κοινής γραμμής ανάμεσα στις ομάδες δεν είναι πάντα απλή υπόθεση. «Οι ομάδες και οι κατασκευαστές συχνά στέκονται στο συμφέρον τους και όχι πάντα στο καλό του σπορ, με αποτέλεσμα να ανακύπτουν διαφορετικές απόψεις. Επίσης, η διαφάνεια δεν είναι ίδια για όλους: κάποιοι είναι ανοιχτοί και βοηθητικοί, άλλοι κρατούν τις πληροφορίες κλειστές. Ωστόσο, εμείς λαμβάνουμε υπόψη όλες τις απόψεις».

Η φωνή των οδηγών

Απαντώντας στις ανησυχίες που έχουν εκφράσει δημόσια οι οδηγοί όπως οι Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ, ο Τομπάζης επισήμανε: «Είναι κρίσιμο να καταλάβουν ότι οι προσομοιωτές χρησιμοποιούνται για την αναγνώριση και επίλυση αυτών των ζητημάτων. Δεν έχουν πάντα την πλήρη εικόνα των εξελίξεων, βλέπουν μόνο μια στιγμή. Ωστόσο, η συμβολή τους είναι καθοριστική για την βελτίωση των κανονισμών».

Σταθερότητα στις μονάδες ισχύος

Αν και υπάρχει προοπτική τροποποιήσεων στη διαχείριση ενέργειας, οι θεμελιώδεις αρχές των νέων κανονισμών παραμένουν σταθερές. «Οι τεχνικές προδιαγραφές των κινητήρων, τόσο στο θερμικό όσο και στο ηλεκτρικό κομμάτι, έχουν καθοριστεί. Αυτές δεν θα υποστούν αλλαγές», τόνισε ο Τομπάζης, εξηγώντας ότι τυχόν προσπάθειες για μεταρρυθμίσεις σε αυτό το στάδιο θα μπορούσαν να προκαλέσουν σημαντικές πολιτικές αντιπαραθέσεις ανάμεσα στους κατασκευαστές.

Με την οριστικοποίηση του πλαισίου να πλησιάζει, η FIA συνεχίζει να διατηρεί ανοιχτό διάλογο με ομάδες, οδηγούς και κατασκευαστές. Ο Τομπάζης εκφράζει την εμπιστοσύνη του ότι «μέσα από τις αναγκαίες βελτιώσεις, θα αποφύγουμε τις “αφύσικες” καταστάσεις και θα διασφαλίσουμε ότι η F1 θα παραμείνει στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού».

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...