Η FIA έρχεται να ξεκαθαρίσει την κατάσταση γύρω από τους νέους κανονισμούς που θα εφαρμοστούν στη Formula 1 από το 2026, αναγνωρίζοντας τις ανησυχίες που έχουν εκφραστεί. Ο επαναστατικός σχεδιασμός των μονοθεσίων θα τα καταστήσει πιο ελαφριά και θα προάγει μια νέα αεροδυναμική φιλοσοφία, εστιάζοντας περισσότερο στη διαχείριση ενέργειας. Οι πρώτες αντιδράσεις από τους οδηγούς και τις ομάδες επικεντρώθηκαν στην αίσθηση οδήγησης και τον ενδεχόμενο κίνδυνο της απώλειας του θεαματικού χαρακτήρα του σπορ.
Σύμφωνα με τον Νικόλα Τομπάζη, τεχνικό διευθυντή μονοθεσίων της FIA, οι προσομοιώσεις υποδεικνύουν ότι οι νέες δημιουργίες θα είναι από 1 έως 2,5 δευτερόλεπτα πιο αργές ανά γύρο. «Με εκπλήσσει πόση σημασία δίνεται στους χρόνους. Υπήρξαν καταγεγραμμένες περίοδοι στο παρελθόν με ταχύτερα ή πιο αργά μονοθέσια. Στην αρχή μπορεί να φαίνεται μεγάλη η διαφορά, αλλά μόλις όλοι προσαρμοστούν, οι χρόνοι δεν έχουν τόση σημασία. Αυτό που μετράει είναι οι σφοδρές μάχες στην πίστα, όχι ο απόλυτος χρόνος», τόνισε χαρακτηριστικά.
Η FIA πιστεύει ότι οι φίλοι του σπορ δεν θα απογοητευτούν από τη μικρή μείωση της ταχύτητας αν οι αγώνες γίνουν πιο ανταγωνιστικοί.
Από το 2026, το γνωστό DRS θα αποτελεί παρελθόν, δίνοντας τη θέση του στην ενεργή αεροδυναμική. Το σύστημα θα έχει δύο διαμορφώσεις – μία για στροφές και μία για ευθείες – με σκοπό τη μείωση της αντίστασης και την αύξηση της ταχύτητας. Επίσης, θα εισαχθεί η λειτουργία Manual Override Mode, κάτι αντίστοιχο με το push-to-pass που χρησιμοποιείται στο IndyCar.
Ο Τομπάζης εξήγησε ότι ο στόχος είναι να επιτευχθεί η ιδανική ισορροπία: «Οι προσπεράσεις πρέπει να είναι δύσκολες, αλλά να είναι εφικτές. Όχι να προσπερνάς με ευκολία με το απλό άνοιγμα του φτερού, ούτε να ακολουθείς κάποιον χωρίς καμία πιθανότητα».
Η FIA αναγνωρίζει ότι υπάρχουν ακόμη αμφιβολίες. Οι ομάδες εργάζονται σφοδρά πάνω στις αεροδυναμικές καινοτομίες και θα πρέπει να προσαρμοστούν στην εκμετάλλευση των νέων υβριδικών συστημάτων. Έτσι, η αρχή του 2026 μπορεί να βρει κάποιες ομάδες πιο έτοιμες από άλλες, ενώ οι εξελίξεις αναμένονται να περιορίσουν τη διαφορά μεταξύ τους.
Η χρονιά 2026 θα είναι κομβική. Αν και τα μονοθέσια ενδέχεται να πετυχαίνουν λίγο πιο αργούς χρόνους, υποσχέσεις για μεγαλύτερη ένταση και θεαματικότητα στους αγώνες παραμένουν σε προτεραιότητα. Εάν η FIA καταφέρει να βρει τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στην ενεργή αεροδυναμική και τη διαχείριση της ενέργειας, οι «πιο αργοί γύροι» ίσως αποδειχθούν το κλειδί για ακόμα πιο συναρπαστικούς αγώνες.