counters F1: Επανάσταση στους οικονομικούς κανονισμούς για το 2026! | SPORTNOW

F1: Επανάσταση στους οικονομικούς κανονισμούς για το 2026!

FORMULA26 Σεπτεμβρίου, 2025

Οι οικονομικοί πόροι που θα διαθέτουν οι ομάδες της Formula 1 από την επόμενη σεζόν θα υποστούν σημαντική μεταβολή, γεγονός που θα αλλάξει τα δεδομένα στη διοργάνωση.

Μελλοντικές αλλαγές στους οικονομικούς κανονισμούς της Formula 1 θα παρουσιαστούν το 2026, με τον διευθυντή οικονομικών κανονισμών της FIA, Φεντερίκο Λόντι, να υπογραμμίζει τους «συμβιβασμούς» που επιτεύχθηκαν με τις ομάδες.

Ως αποτέλεσμα, το ανώτατο όριο δαπανών (budget cap) αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά το 2026.

Η εξέλιξη του cost cap στη Formula 1

Η εφαρμογή του cost cap ξεκίνησε το 2021 με ένα όριο 145 εκατ. δολαρίων, το οποίο θα μειωθεί σε 135 εκατ. δολάρια για την τριετία 2023-2025. Το ποσό αυτό προσαρμόζεται ετησίως βάσει του παγκόσμιου πληθωρισμού, δίνοντας προτεραιότητα στις 10 ομάδες που εδρεύουν σε διαφορετικές χώρες, καθώς οι οικονομικές συνθήκες ποικίλλουν με διαφορετικά νομίσματα (λίρα, ευρώ, φράγκο) και τα έσοδα να καταβάλλονται σε δολάρια.

Για το 2026, η FIA σχεδιάζει να αυξήσει το ανώτατο όριο στα 215 εκατ. δολάρια, έναντι των τεχνικών και οικονομικών απαιτήσεων της επόμενης γενιάς μονοθεσίων.

Σημαντική πρόβλεψη υπάρχει και για την Audi, η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της στη Formula 1 το 2026, με βάση στην Ελβετία, όπου οι μισθοί είναι κατά 35-45% υψηλότεροι σε σύγκριση με το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία, δηλαδή και πάλι θα επηρεάσουν το επιτρεπόμενο όριο.

Νέες προσεγγίσεις στον υπολογισμό του cost cap

Ο Λόντι διευκρίνισε σε δήλωσή του στο racingnews365 ότι η αύξηση στο budget cap δεν θα μεταφραστεί απαραίτητα σε περισσότερες δαπάνες: «Το όριο των 215 εκατ. δολαρίων από το 2026 έχει ως βάση τον πληθωρισμό που έχει συσσωρευτεί από το 2021, καθώς και την ένταξη δαπανών που μέχρι τώρα παρέμεναν εκτός υπολογισμού. Η πραγματική αύξηση δεν είναι ενδεχόμενη, αλλά μια νέα μεθοδολογία υπολογισμού».

Εξαιρέσεις συνιστούν οι αμοιβές των οδηγών και οι τρεις καλύτερα αμειβόμενοι υπάλληλοι κάθε ομάδας, οι οποίοι θα παραμείνουν εκτός του κανονιστικού πλαφόν.

Συμβιβασμοί και κριτική

Η σύνταξη των κανόνων είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, καθώς απαιτεί συμφωνία από όλους τους συμμετέχοντες. Κατά την εκδήλωση του GP Μαϊάμι, ο πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, είχε δηλώσει ότι επιθυμεί την πλήρη κατάργηση του budget cap εξαιτίας του περίπλοκου πλαισίου κανόνων και της εποπτείας τους.

Ο Λόντι ανέφερε: «Εάν συντάσσουμε τους κανονισμούς μόνοι μας, θα ήταν πολύ πιο απλοί. Όμως, με 10, και σύντομα 11 ομάδες λόγω της Cadillac, απαιτούνται συμβιβασμοί. Έτσι βρεθήκαμε με 20-25 εξαιρέσεις αντί για 5-6, που θα ήταν επιθυμητό».

Πολλοί υποστηρίζουν ότι το budget cap περιορίζει την οικονομική ελευθερία του τεχνικού προσωπικού, ασκώντας πίεση στους εργαζομένους. Ωστόσο, o Λόντι πιστεύει ότι το σύστημα δεν θα πρέπει να ανησυχεί τους συμμετέχοντες:

«Δεν σκοπεύαμε να περιορίσουμε ειδικές κατηγορίες κόστους. Οι ομάδες μπορούν να επενδύσουν όσο θέλουν εντός του ανώτατου ορίου. Αν διαπιστώσουν πως είναι πιο κρίσιμο να επενδύσουν σε μηχανικούς ή νεότερους υπαλλήλους, είναι ελεύθερες να το επιλέξουν. Αν πιέσουν υπερβολικά το προσωπικό τους, το αποτέλεσμα θα είναι να το χάσουν, και το σύστημα θα αυτορρυθμιστεί. Η επιλογή των δαπανών είναι καθαρά θέμα της ομάδας».

Στο νέο podcast του gmotion, το οποίο χορηγεί η Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης κάλυψαν τα γεγονότα του GP Ιταλίας, εστιάζοντας στην υπεροχή του Μαξ Φερστάπεν και τις ασυνήθιστες εντολές που δόθηκαν από τη McLaren στους πιλότους της.

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...