Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον έχει εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις των οικονομικών κανονισμών της Formula 1, οι οποίοι φαίνεται να επηρεάζουν δυσμενώς τις μάχες εντός πίστας.
Η εφαρμογή του budget cap το 2021 είχε ως στόχο να κλείσει την απόσταση ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες και τις άλλες, προσδιορίζοντας ένα ανώτατο όριο δαπανών που θα διασφαλίσει τη βιωσιμότητα των ομάδων. Ωστόσο, η τρέχουσα κατάσταση έχει οδηγήσει σε μια ηρεμία όσον αφορά την εξέλιξη των μονοθεσίων, με αποτέλεσμα να αποκλείονται οι αναβαθμίσεις και οι εξελίξεις κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Ο Χάμιλτον, αναφερόμενος στη φετινή κυριαρχία της McLaren, τόνισε ότι αυτό το μέτρο έχει επηρεάσει αρνητικά την αδρεναλίνη του αγώνα. Η McLaren είναι κοντά στην κατάκτηση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, οδηγώντας με 333 βαθμούς, ενώ ο τίτλος για τους οδηγούς φαίνεται ότι θα καταλήξει και αυτός στην ομάδα της.
Under the lights this weekend 👊 pic.twitter.com/71NkDxZrnv
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 29, 2025
Καθώς οι ομάδες υποχρεούνται να τηρούν αυστηρές οικονομικές πλαισιώσεις και με τις νέες κανονιστικές διατάξεις του 2026 να πλησιάζουν, οι κύριοι αντίπαλοι της McLaren, συμπεριλαμβανομένης της Ferrari στην οποία αγωνίζεται ο Χάμιλτον, στρέφουν το βλέμμα τους στην επόμενη χρονιά. Αυτή η μετάβαση έχει προδώσει την επιθυμία τους για άμεσες αναβαθμίσεις στην τρέχουσα σεζόν.
«Θυμάμαι το 2008, όταν ήμουν στη McLaren, ότι μπορούσαμε να επενδύουμε σε αναβαθμίσεις μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ακόμα και σε περιπτώσεις όπου το επόμενο μονοθέσιο δεν ήταν καλό, συνεχίζαμε να αγωνιζόμαστε. Από το 2013, πάλι πριν μετακομίσω στη Mercedes, η κατάσταση ήταν παρόμοια. Ωστόσο τώρα δεν είναι έτσι. Έχουμε ξεκινήσει νωρίς το πρότζεκτ της επόμενης χρονιάς και αυτό σημαίνει ότι μένουμε με το ίδιο μονοθέσιο για το υπόλοιπο της χρονιάς», ανέφερε ο Βρετανός πιλότος.
Ο Χάμιλτον πρόσθεσε: «Αυτό καθιστά τη σεζόν λιγότερο ενδιαφέρουσα. Δεν παρακολουθούμε αναβαθμίσεις μέσα στη χρονιά και έτσι τερματίζουμε με το ίδιο πακέτο. Από την άλλη, το 2026 θα είναι διαφορετικό, καθώς θα υπάρχουν πολλές εξελίξεις και ανατροπές».
4 Teams bring upgrades for the #AzerbaijanGP 🇦🇿 👇
Ferrari:
The Baku City Circuit is tough on brakes and to cope with the demands of the track Ferrari have brought larger, circuit-specific front brake ducts for the SF-25 to aid with cooling.Red Bull Racing:
Red Bull Racing’s… pic.twitter.com/CcbXNHPUmR— FIA (@fia) September 19, 2025
Απέναντι σε αυτές τις ανησυχίες, ο επικεφαλής της McLaren, Αντρέα Στέλα, ορθώνει την άμυνά του υπέρ του budget cap, επισημαίνοντας τη σημασία του για τη βιωσιμότητα του αθλήματος.
«Το budget cap είναι ένας από τους πιο θεμελιώδεις κανονισμούς που έχουμε για την εξασφάλιση της υγείας και του μέλλοντος της Formula 1. Στη McLaren έχουμε καταφέρει να κάνουμε σημαντική πρόοδο μέσα σε αυτά τα όρια. Η απόδοση δεν προέρχεται αποκλειστικά από τα χρήματα, αλλά και από την τεχνική καινοτομία. Δεν θεωρώ ότι ο περιορισμός του προϋπολογισμού είναι εμπόδιο», δήλωσε ο Ιταλός.
Στο νέο podcast του gmotion, που υποστηρίζεται από τη Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν τις εξελίξεις του GP Ιταλίας, εστιάζοντας στην κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν και τις ιδιαίτερες εντολές που έδωσε η McLaren στους οδηγούς της.