Για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία της Formula 1, ένας οδηγός τιμωρείται για τον επόμενο αγώνα του, εξαιτίας ενός περιστατικού που συνέβη πριν την εκκίνηση του προηγούμενου Grand Prix. Ο Λιούις Χάμιλτον επισημάνθηκε από τους αγωνοδίκες λόγω μιας παράβασης στην είσοδο των pits κατά τη διάρκεια των αναγνωριστικών γύρων του Grand Prix Ολλανδίας. Η Διεύθυνση Αγώνα διαπίστωσε ότι ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αγνόησε τις διπλές κίτρινες σημαίες.
Οι αγωνοδίκες είχαν προγραμματίσει να ελέγξουν το συμβάν μετά το τέλος του αγώνα, στον οποίο ο Χάμιλτον αποχώρησε λόγω εξόδου του στο 23ο γύρο.
A tough day for the Team as neither car see the finish line pic.twitter.com/iQ10e6v8Rv
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 31, 2025
Μετά την ολοκλήρωση του αγώνα στο Ζάντβορτ, οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι ο Χάμιλτον θα δεχτεί ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του GP Ιταλίας. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε έναν οδηγό να τιμωρείται με ποινή για ένα γεγονός που συνέβη πριν από την έναρξη του Grand Prix στο οποίο ετοιμάζεται να αγωνιστεί.
Επιπλέον, ο Χάμιλτον θα προσθέσει 2 βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια, οι οποίοι είναι οι μοναδικοί που έχει συγκεντρώσει.
«Λόγω της φύσης της πίστας, ο Διευθυντής Αγώνα είχε ενημερώσει όλους τους συμμετέχοντες ότι στην τελευταία στροφή πριν την είσοδο των pits θα κυματίζονταν διπλές κίτρινες σημαίες. Αυτό έγινε για να διασφαλιστεί η ασφάλεια όσων βρίσκονταν στο grid και στη λωρίδα των pits. Οι κανονισμοί απαιτούν κάθε οδηγός που περνάει από τομέα με διπλές κίτρινες σημαίες να μειώνει την ταχύτητά του σημαντικά.»
Η FIA υπογράμμισε ότι ανέλυσε τα τηλεμετρικά δεδομένα του μονοθεσίου και ζήτησε σχετικά στοιχεία από τη Ferrari, γεγονός που καθυστέρησε την έκδοση της τελικής απόφασης.
A difficult Sunday in Zandvoort 🇳🇱 pic.twitter.com/DAjLFA5dLh
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 31, 2025
Στην ανάλυση των δεδομένων αναφέρεται:
«Τα δεδομένα έδειξαν ότι ο οδηγός μπήκε στον τομέα με τις διπλές κίτρινες περίπου 20 χλμ/ώρα πιο αργά από ό,τι στις δοκιμές, με μείωση στο γκάζι της τάξεως 10-20% και φρενάρισμα 70 μέτρα νωρίτερα πριν την είσοδο στα pits. Ωστόσο, δεν θεωρήσαμε ότι αυτή η μείωση συνιστά ‘σημαντική’ μείωση ταχύτητας, ούτε ότι η ταχύτητα εισόδου στα pits ήταν ‘σημαντικά’ μειωμένη.»
Σχετικά με την ποινή, οι αγωνοδίκες πρόσθεσαν:
«Κανονικά, για μια τέτοια παράβαση προβλέπεται ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα. Ωστόσο, δεδομένου ότι ο οδηγός προσπάθησε να μειώσει την ταχύτητα και φρέναρε νωρίτερα, λάβαμε υπόψη αυτά τα ελαφρυντικά και επιβάλαμε ποινή πέντε θέσεων. Εκτός από την ποινή εκκίνησης, ο Χάμιλτον δέχθηκε και δύο βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια, η οποία μέχρι το GP Ολλανδίας ήταν «καθαρή».»