Σήμερα, 10 Ιουλίου, προχωράμε σε μια αναδρομή στα σημαντικά γεγονότα που έχουν σηmarkευτεί στο μηχανοκίνητο αθλητισμό κατά τα χρόνια, με έμφαση στα Grand Prix της Formula 1. Από τις θρυλικές νίκες μέχρι τις σπάνιες στρατηγικές, η ημέρα αυτή μας φέρνει στο μυαλό αλησμόνητες στιγμές.
Στις 10 Ιουλίου 1965, ο Τζιμ Κλαρκ, παρά τα μηχανικά του προβλήματα, κατέκτησε το Grand Prix Μ. Βρετανίας στην πίστα του Σίλβερστον, αφήνοντας πίσω του τον Γκρέιαμ Χιλ της Lotus, ενώ ο πρωταθλητής Τζον Σέρτις ακολούθησε στην τρίτη θέση.
Στην ίδια ημερομηνία το 1988, το GP Μεγάλης Βρετανίας διεξήχθη υπό βροχή. Παρά την εντυπωσιακή εμφάνιση της Ferrari στις κατατακτήριες δοκιμές, η ημέρα ανήκε στον Άιρτον Σένα, ο οποίος πήρε την πρωτοπορία μετά από μόλις 16 γύρους. Οι Νάιτζελ Μάνσελ και Αλεσάντρο Νανίνι συμπλήρωσαν το βάθρο.
Δέκα χρόνια αργότερα, στις 10 Ιουλίου 1994, ο Μίκαελ Σουμάχερ βρέθηκε σε περιπέτειες στον Σίλβερστον. Μετά από ποινή stop/go και υποδείξεις που σχετίζονταν με τον Ντέιμον Χιλ, ο Γερμανός τερμάτισε δεύτερος αλλά η εκ των υστέρων παρέμβαση της Benetton οδήγησε σε χρηματικό πρόστιμο και ποινή αποκλεισμού για τα επόμενα GP.
https://www.youtube.com/watch?v=8AXuVC62hH4
Στις 10 Ιουλίου 2005, ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια πανηγύρισε την πρώτη του νίκη με την McLaren στο Σίλβερστον, ύστερα από μια δύσκολη αρχή της σεζόν λόγω τραυματισμού. Ο Φερνάντο Αλόνσο τερμάτισε δεύτερος, ενώ ο Κίμι Ράικονεν ολοκλήρωσε το βάθρο από την 11η θέση.
https://www.youtube.com/watch?v=uJFDatzPRL0
Την ίδια ημέρα το 2005, η MotoGP επέστρεψε στις ΗΠΑ έπειτα από 11 χρόνια, με τον Νίκι Χέιντεν να κερδίζει το GP Λαγκούνα Σέκα, σημειώνοντας την πρώτη του νίκη. Δεύτερος τερμάτισε ο Κόλιν Έντουαρντς και τρίτος ο Βαλεντίνο Ρόσι.
https://www.youtube.com/watch?v=meosKxgJhVA
Το 2011, την ημέρα αυτή, η απαγόρευση των «blown diffuser» στην πίστα του Σίλβερστον άλλαξε τα δεδομένα. Ο Φερνάντο Αλόνσο επωφελήθηκε, κερδίζοντας μπροστά από τις Red Bull των Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαρκ Ουέμπερ.
Ο Λιούις Χάμιλτον κυριάρχησε στο GP Μεγάλης Βρετανίας το 2016. Παρά τη σφοδρή μάχη ανάμεσα στον Μαξ Φερστάπεν και τον Νίκο Ρόσμπεργκ, ο Γερμανός περίμενε ποινή 10 δευτερολέπτων, που τον ανάγκασε να υποχωρήσει πίσω από τον Ολλανδό.
Στις 10 Ιουλίου 2022, ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari πέτυχε μια σπουδαία νίκη στο GP Αυστρίας, προσπερνώντας πολλές φορές τον Μαξ Φερστάπεν. Η Ferrari θα είχε δημιουργήσει το 1-2, αν δεν υπήρχε μηχανολογικό πρόβλημα με τον Κάρλος Σάινθ.
Αυτές οι αναμνήσεις μας θυμίζουν τις σπουδαίες στιγμές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που συνεχίζουν να μας ενθουσιάζουν.