counters F1 2026: Αυστηροί κανονισμοί προκαλούν προκλήσεις για τις ομάδες | SPORTNOW

F1 2026: Αυστηροί κανονισμοί προκαλούν προκλήσεις για τις ομάδες

FORMULA1 Οκτωβρίου, 2025

Η Formula 1 ετοιμάζεται να μπει σε μία νέα εποχή το 2026, φέρνοντας ανατρεπτικές εξελίξεις στις ομάδες, με την Cadillac να αναμένει το ντεμπούτο της στην πίστα.

Οι ομάδες του grid μετρούν αντίστροφα για την πιο ριζική αναμόρφωση κανονισμών που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, καθώς το 2026 θα φέρει νέα μονοθέσια, αλλαγές στους κινητήρες και σημαντικές τεχνικές προκλήσεις. Ο διευθυντής μηχανολογίας της Mercedes, Άντριου Σόβλιν, ανέφερε ότι η προσαρμογή είναι πιο απαιτητική από ποτέ.

Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει

Τον Ιανουάριο του 2026, οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα νέα τους μονοθέσια στην πίστα κατά τη διάρκεια ενός shakedown στη Βαρκελώνη. Ωστόσο, η εξέλιξη τους απαιτεί σημαντική προετοιμασία τώρα, με τη βοήθεια προσομοιώσεων.

«Η εξέλιξη του μονοθεσίου αλλάζει διαρκώς. Κάθε εβδομάδα βλέπουμε αλλαγές και οι σχετικές προσομοιώσεις στο εργοστάσιο αντικατοπτρίζουν αυτό το γεγονός. Είναι ένας διαρκής στόχος και πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι το σασί θα συνεργάζεται άψογα με τον νέο κινητήρα», σχολίασε ο Σόβλιν.

Αλλαγές που έρχονται το 2026

  • Οι κανονισμοί του 2026 θα είναι τελείως διαφορετικοί από αυτούς που γνωρίζουμε σήμερα. Οι νέοι κινητήρες θα κατανέμουν την απόδοση σχεδόν εξίσου μεταξύ ηλεκτρικής ενέργειας και κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ τα μονοθέσια θα αποκτήσουν ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα.
  • Η Pirelli θα παρουσιάσει πιο στενά ελαστικά.
  • Το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων θα μειωθεί στα 768 κιλά, παρά την αύξηση του βάρους λόγω των μπαταριών.
  • Θα υπάρξει εισαγωγή βιώσιμων καυσίμων, με το πώς θα διαχειρίζεται η ισχύς να παραμένει ανοιχτό για συζήτηση.

φια

Αντιδράσεις και προκλήσεις

Οι δυσκολίες που ανακύπτουν για τις ομάδες γίνονται ολοένα και πιο εμφανείς. Ο Σαρλ Λεκλέρ είχε παραδεχτεί πριν λίγο καιρό ότι δεν ήταν ικανοποιημένος με το μοντέλο της Ferrari για το 2026, όπως αποκαλύφθηκε στον προσομοιωτή, με τον επικεφαλής της Williams, Τζέιμς Βόουλς, να τονίζει πως αυτό αποδεικνύει την πρόωρη ανάπτυξη του project της Scuderia.

Από την άλλη, η Pirelli φαίνεται να αντιμετωπίζει αντιφατικές πληροφορίες για την κατάσταση των ομάδων:

«Η Pirelli λαμβάνει διαφορετικές εκτιμήσεις σχετικά με τα φορτία στις ευθείες. Κανείς δεν μπορεί να προσδιορίσει το επίπεδο του ανταγωνισμού. Είναι λογικό ότι μόλις παρουσιαστούν τα μονοθέσια θα εμφανιστούν μεγάλες διαφορές. Κάποιοι υποβαθμίζουν την πρόοδό τους, άλλοι προβάλλουν τις προσδοκίες τους», δήλωσε ο Σόβλιν της Mercedes.

Ωστόσο, εκφράζει την εκτίμηση ότι οι διαφορές στην αρχή δεν θα είναι δραματικές: «Δεν περιμένω σημαντικές αποστάσεις μεταξύ των μονοθεσίων. Όπως και σήμερα, αν πάνε όλα με το ίδιο χρώμα, θα είναι εύκολα αναγνωρίσιμα. Στην αρχή θα υπάρχουν ομοιότητες, αλλά με την πάροδο του χρόνου οι ομάδες θα ανακαλύψουν τρόπους να αξιοποιήσεις κάθε λεπτομέρεια».

Στο νέο podcast του gmotion, που υποστηρίζεται από τη Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν τα γεγονότα του GP Ιταλίας, εστιάζοντας στην κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν και τις ασυνήθιστες εντολές που έδωσε η McLaren στους οδηγούς της.

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...