counters F1 – Crashgate: Το σκάνδαλο που άλλαξε για πάντα την ιστορία του σπορ | SPORTNOW

F1 – Crashgate: Το σκάνδαλο που άλλαξε για πάντα την ιστορία του σπορ

FORMULA28 Σεπτεμβρίου, 2025

Συμπληρώνονται 17 χρόνια από τη διεξαγωγή του ιστορικού πρώτου νυχτερινού Grand Prix της Formula 1, μια διοργάνωση που συνδέθηκε με ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα περιστατικά στην ιστορία του σπορ.

Το 2008, η Formula 1 τόλμησε να εισέλθει σε νέα νερά, διοργανώνοντας τον πρώτο της αγώνα υπό τα φώτα των προβολέων. Η Σιγκαπούρη ήταν η χώρα που φιλοξένησε το εκθαμβωτικό αυτό event, με τον Ισπανό οδηγό Φερνάντο Αλόνσο της Renault F1 να πετυχαίνει τη νίκη, μιας και κανείς δεν τον υπολόγιζε ως φαβορί.

Η στιγμή ήταν γεμάτη εορταστική ατμόσφαιρα για τον διπλό παγκόσμιο πρωταθλητή και την ομάδα του. Ωστόσο, ένα χρόνο αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 2009, αποκαλύφθηκε ότι η νίκη αυτή είχε γίνει αντικείμενο «στημμένου» παιχνιδιού – αποτέλεσμα μιας σκόπιμης σύγκρουσης που οδήγησε στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, αλλάζοντας τις ισορροπίες του αγώνα προς όφελος του Αλόνσο.

Grand Prix Σιγκαπούρης 2008

Για να κατανοήσουν οι παλιοί και να μάθουν οι νέοι, ο Αλόνσο είχε εκκινήσει από τη 15η θέση στο grid – άλλωστε, η Renault R28 δεν ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο εκείνης της περιόδου. Για να καταφέρει να κερδίσει σε μια πίστα πόλης όπου όλα είναι πιθανά, έπρεπε να συμβούν πολλά. Και αναμφίβολα, συνέβησαν.

Νέλσον Πικέ Τζούνιορ

Ο Αλόνσο έκανε την είσοδό του στα pits για αλλαγή ελαστικών νωρίς, μόλις στο 12ο από τα 61 γύρους. Λίγους γύρους αργότερα, ο teammate του, Νέλσον Πικέ Τζούνιορ, έκανε σκόπιμα τη σύγκρουση του μονοθεσίου του με τον τοίχο, προκαλώντας την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον Αλόνσο να κατακτήσει την πρώτη του νίκη εκείνης της σεζόν.

Η αποκάλυψη του σκανδάλου δημιούργησε αναταραχή στο σπορ και πλήττει ανεπανόρθωτα την αξιοπιστία του. Οι Φλάβιο Μπριατόρε και Πατ Σίμοντς, κύριοι υπεύθυνοι της Renault, αποκλείστηκαν, με τον πρώτο να έχει εχθρική έξοδο από το σπορ και τον δεύτερο να τιμωρείται για πέντε χρόνια.

YouTube video player

Αμφότεροι προσέφυγαν στα γαλλικά δικαστήρια κατά της FIA και τελικά οι ποινές τους αναιρέθηκαν. Ο Σίμοντς επιστρέφει στο προσκήνιο, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του επικεφαλής τεχνικού της Formula 1 το 2017, ενώ ο Μπριατόρε έχει επιστρέψει το 2023, ενισχύοντας την ψυχαγωγία του σπορ.

Φλάβιο Μπριατόρε

Τελικά, το μεγαλύτερο πλήγμα από το σκάνδαλο υπήρξε για τον Πικέ, ο οποίος δεν αγωνίστηκε ποτέ ξανά στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στη συνέχεια πηγαίνει στο NASCAR, συμμετέχει στο RallyCross, και τελικά κερδίζει τον τίτλο της σεζόν 2014-2015 στη Formula E.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στη γερμανική έκδοση F1 Insider, ο πρώην ισχυρός άνδρας του σπορ παραδέχθηκε ότι ο ίδιος και ο τότε πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ, γνώριζαν ήδη από το 2008 την αλήθεια πίσω από το Grand Prix της Σιγκαπούρης. Παρότι οι αποκαλύψεις έγιναν, όπως σημείωσε, οι αρμόδιοι αποφάσισαν να μην δράσουν, προκειμένου να αποφευχθεί ένα «τεράστιο σκάνδαλο» που θα επηρέαζε το πρωτάθλημα.

Μετά από αυτές τις δηλώσεις, ο Μάσα ανέφερε ότι θα προχωρήσει νομικά. Η FIA, η FOM και ο Έκλεστον έχουν απορρίψει όλες τις κατηγορίες.

Ο Μάσα επιδιώκει μέσω της δικαστικής οδού αποζημίωση 82 εκατομμυρίων δολαρίων για την απώλεια του τίτλου του 2008 από την FIA, με την εκδίκαση της υπόθεσης να είναι προγραμματισμένη για τις 28 Οκτωβρίου 2025.

Φωτογραφίες: Renault F1, Red Bull Content Pool

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...