counters F1 – Δυνατές μάχες για το πλεονέκτημα κινητήρα ανάμεσα σε δύο ομάδες | SPORTNOW

F1 – Δυνατές μάχες για το πλεονέκτημα κινητήρα ανάμεσα σε δύο ομάδες

FORMULA22 Δεκεμβρίου, 2025

Η ατμόσφαιρα γύρω από την Formula 1 γίνεται όλο και πιο ηλεκτρισμένη, καθώς οι εξελίξεις μπλέκουν πολιτική και στρατηγική παρά την ολοκλήρωση της τρέχουσας σεζόν. Οι πρώτες δοκιμές των νέων κινητήρων, με βάση τους κανονισμούς του 2026, προσεγγίζουν, και ήδη έχουν ανακύψει ζητήματα που ενδέχεται να προκαλέσουν αναταραχές στο άθλημα.

Δύο κατασκευαστές φέρονται να εξετάζουν πιθανές αμφισβητήσεις στη διαδικασία μέτρησης του λόγου συμπίεσης, μία κατάσταση που θα μπορούσε να τους προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα από την αρχή του επόμενου κύκλου κανονισμών, όπως αναφέρει το The Race, επικαλούμενο διαρροές από το paddock.

Οι προκλήσεις γύρω από τον λόγο συμπίεσης

Κεντρικό θέμα της αντιπαράθεσης αποτελεί ο λόγος συμπίεσης των νέων κινητήρων που θα χρησιμοποιηθούν το 2026. Με τον κανονισμό να περιορίζει τον λόγο συμπίεσης στο 16:0, η πρόκληση έγκειται στο ότι κάποιοι κατασκευαστές ίσως να έχουν κατασκευάσει κινητήρες οι οποίοι, ενώ τοποθετούνται εντός του πλαισίου του κανονισμού, εντούτοις επιτυγχάνουν μεγαλύτερο λόγο συμπίεσης κατά τη λειτουργία στο πίστας. Μιας και οι έλεγχοι της FIA πραγματοποιούνται σε στατικές συνθήκες, η κατάσταση παραμένει περίπλοκη.

Mercedes και Red Bull στο προσκήνιο

Αν και δεν έχει κατατεθεί καμία επίσημη καταγγελία, οι Mercedes και Red Bull φαίνεται να είναι στο μάτι της καταιγίδας. Η Mercedes προμηθεύει κινητήρες σε τέσσερις ομάδες, ενώ η Red Bull καλύπτει τις ανάγκες των Red Bull Racing και Racing Bulls.

Η φημολογούμενη τεχνική λύση περιλαμβάνει την εκμετάλλευση της θερμικής διαστολής των κινητήρων. Ο λόγος συμπίεσης μετριέται σε χαμηλές θερμοκρασίες, και κάποιες απολύτως εξελιγμένες κατασκευές μπορεί να διαστέλλονται υπό υψηλή θερμοκρασία, οδηγώντας σε αυξημένες τιμές συμπίεσης κατά τη διάρκεια της λειτουργίας.

Εξελίξεις στους κανονισμούς και θέση της FIA

Το Άρθρο C5.4.3 έχει υποστεί πολλές τροποποιήσεις τους τελευταίους μήνες, με την πιο πρόσφατη διευκρίνιση να αφορά τη διαδικασία μέτρησης που θα πραγματοποιείται σε «θερμοκρασία περιβάλλοντος». Μάλιστα, η FIA έχει δηλώσει ότι η μέθοδος απαγωγής των δεδομένων παραμένει η ίδια με αυτή που ίσχυε πριν από τις τροποποιήσεις.

Διαξιφισμοί στον ορίζοντα στο GP Αυστραλίας

Καθώς οι κινητήρες είναι ήδη έτοιμοι και οι κανονισμοί ασφαλισμένοι, οποιαδήποτε τροποποίηση θα είναι εξαιρετικά δύσκολη. Εάν η FIA θεωρήσει ότι οι εν λόγω πρακτικές παραβιάζουν το πνεύμα των κανονισμών, ίσως λάβει μέτρα. Ωστόσο, αν δεν υπάρξει δράση, οι αναταραχές ενδέχεται να εκδηλωθούν, στην έναρξη της χρονιάς, με μια πιθανή επίσημη καταγγελία στο Grand Prix της Αυστραλίας, καθορίζοντας τον τόνο για μια χρονιά γεμάτη τεχνικές και πολιτικές προκλήσεις στη Formula 1.

Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, χορηγούμενο από την Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν το Grand Prix της Formula 1 στο Άμπου Ντάμπι, καθώς και τον πρόσφατο παγκόσμιο πρωταθλητή, Λάντο Νόρις.

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...