
Η ατμόσφαιρα γύρω από την Formula 1 γίνεται όλο και πιο ηλεκτρισμένη, καθώς οι εξελίξεις μπλέκουν πολιτική και στρατηγική παρά την ολοκλήρωση της τρέχουσας σεζόν. Οι πρώτες δοκιμές των νέων κινητήρων, με βάση τους κανονισμούς του 2026, προσεγγίζουν, και ήδη έχουν ανακύψει ζητήματα που ενδέχεται να προκαλέσουν αναταραχές στο άθλημα.
Δύο κατασκευαστές φέρονται να εξετάζουν πιθανές αμφισβητήσεις στη διαδικασία μέτρησης του λόγου συμπίεσης, μία κατάσταση που θα μπορούσε να τους προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα από την αρχή του επόμενου κύκλου κανονισμών, όπως αναφέρει το The Race, επικαλούμενο διαρροές από το paddock.
All eyes on the future 🤩
The biggest overhaul of regulations in the sport’s history arrives in 2026!
Everything you need to know about the 2026 F1 regulations is available to watch now on our YouTube channel 📺#F1 pic.twitter.com/K2nqGbOVq5
— Formula 1 (@F1) December 17, 2025
Κεντρικό θέμα της αντιπαράθεσης αποτελεί ο λόγος συμπίεσης των νέων κινητήρων που θα χρησιμοποιηθούν το 2026. Με τον κανονισμό να περιορίζει τον λόγο συμπίεσης στο 16:0, η πρόκληση έγκειται στο ότι κάποιοι κατασκευαστές ίσως να έχουν κατασκευάσει κινητήρες οι οποίοι, ενώ τοποθετούνται εντός του πλαισίου του κανονισμού, εντούτοις επιτυγχάνουν μεγαλύτερο λόγο συμπίεσης κατά τη λειτουργία στο πίστας. Μιας και οι έλεγχοι της FIA πραγματοποιούνται σε στατικές συνθήκες, η κατάσταση παραμένει περίπλοκη.
Αν και δεν έχει κατατεθεί καμία επίσημη καταγγελία, οι Mercedes και Red Bull φαίνεται να είναι στο μάτι της καταιγίδας. Η Mercedes προμηθεύει κινητήρες σε τέσσερις ομάδες, ενώ η Red Bull καλύπτει τις ανάγκες των Red Bull Racing και Racing Bulls.
Η φημολογούμενη τεχνική λύση περιλαμβάνει την εκμετάλλευση της θερμικής διαστολής των κινητήρων. Ο λόγος συμπίεσης μετριέται σε χαμηλές θερμοκρασίες, και κάποιες απολύτως εξελιγμένες κατασκευές μπορεί να διαστέλλονται υπό υψηλή θερμοκρασία, οδηγώντας σε αυξημένες τιμές συμπίεσης κατά τη διάρκεια της λειτουργίας.
Dicing for glory between the dunes in the desert in 2025! 🏜️✨#F1 pic.twitter.com/JZNoXzxEYG
— Formula 1 (@F1) December 20, 2025
Το Άρθρο C5.4.3 έχει υποστεί πολλές τροποποιήσεις τους τελευταίους μήνες, με την πιο πρόσφατη διευκρίνιση να αφορά τη διαδικασία μέτρησης που θα πραγματοποιείται σε «θερμοκρασία περιβάλλοντος». Μάλιστα, η FIA έχει δηλώσει ότι η μέθοδος απαγωγής των δεδομένων παραμένει η ίδια με αυτή που ίσχυε πριν από τις τροποποιήσεις.
Καθώς οι κινητήρες είναι ήδη έτοιμοι και οι κανονισμοί ασφαλισμένοι, οποιαδήποτε τροποποίηση θα είναι εξαιρετικά δύσκολη. Εάν η FIA θεωρήσει ότι οι εν λόγω πρακτικές παραβιάζουν το πνεύμα των κανονισμών, ίσως λάβει μέτρα. Ωστόσο, αν δεν υπάρξει δράση, οι αναταραχές ενδέχεται να εκδηλωθούν, στην έναρξη της χρονιάς, με μια πιθανή επίσημη καταγγελία στο Grand Prix της Αυστραλίας, καθορίζοντας τον τόνο για μια χρονιά γεμάτη τεχνικές και πολιτικές προκλήσεις στη Formula 1.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, χορηγούμενο από την Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν το Grand Prix της Formula 1 στο Άμπου Ντάμπι, καθώς και τον πρόσφατο παγκόσμιο πρωταθλητή, Λάντο Νόρις.