Η Scuderia Ferrari έχει ήδη αφήσει πίσω της τη φετινή χρονιά, στρέφοντας την προσοχή της στην επόμενη σεζόν και στις επικείμενες τεχνικές αλλαγές που αναμένονται για το 2026.
Ως γνωστόν, η ιταλική ομάδα δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί όπως αναμενόταν για τον τίτλο της Formula 1 φέτος, σε αντίθεση με την πιο έντονη μάχη που έδωσε στο δεύτερο μισό της χρονιάς το 2024.
Από τον Απρίλιο και μετά, οι προτεραιότητες στο Μαρανέλο εστιάζονται στην ουσιαστική αλλαγή κανονισμών ενόψει της επόμενης χρονιάς. Ο στόχος της Ferrari μέχρι το τέλος της τρέχουσας σεζόν είναι η εξασφάλιση της δεύτερης θέσης στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αν και αυτό θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την απόδοση της Red Bull, που φαίνεται να βρίσκει ρυθμό, καθώς και από την Mercedes, η οποία, παρά τις αυξομειώσεις στην απόδοσή της, παραμένει ένας υπολογίσιμος αντίπαλος.
Getting time on track 🫡 pic.twitter.com/nBtSw2rla0
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 28, 2025
Η Ferrari αντιλαμβάνεται πως χρειάζεται σημαντική βελτίωση στο κομμάτι της εκτέλεσης. Όταν το μονοθέσιο είναι ανταγωνιστικό, οι στρατηγικές και η διαχείριση του αγώνα γίνονται πιο απλές. Στο 2024, η αποτελεσματικότητα εντός πίστας ήταν το μεγάλο ατού της Scuderia, ωστόσο φέτος η κατάσταση είναι διαφορετική.
Το μοντέλο SF-25 δεν αποδείχθηκε ικανό να φέρει νίκες ή σταθερές θέσεις στο βάθρο, ενώ κοστίσανε πολύτιμους βαθμούς οι λάθος επιλογές σε set-up, όπως αυτές στο Αζερμπαϊτζάν, καθώς και οι στρατηγικές κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων. Η ατυχία ήταν έντονη στο Σίλβερστον, όπου η ιταλική ομάδα δεν άφησε περιθώριο στον Λιούις Χάμιλτον να βρεθεί στο βάθρο. Αν και οι pit stop ήταν άψογοι, οι στρατηγικές συχνά περιορίστηκαν από τις ιδιομορφίες του μονοθεσίου, που δεν επιτρέπει επιθετικές επιλογές.
A tough race on the Baku streets 🇦🇿 pic.twitter.com/qJ7AUMem8B
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 21, 2025
Με τις πρόσφατες αποχωρήσεις του συμβούλου Βολφ Ζίμερμαν και του Λαρς Σμιτ, ο Ενρίκο Γκουαλτιέρι αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη για την ανάπτυξη της μονάδας ισχύος του 2026. Στο τεχνικό τμήμα, οι Λοΐκ Σέρα και Ντιέγκο Τόντι έχουν τον κύριο λόγο, με τον Φρεντ Βασέρ να δηλώνει: «Προσλάβαμε περισσότερα από 60 άτομα το τελευταίο διάστημα».
Σημειώνεται η άφιξη του Φρανκ Σάντσες, πρώην μηχανικού της Sauber, ο οποίος αναλαμβάνει τη διεύθυνση του τμήματος αεροδυναμικής και θα συνεργαστεί στενά με τον Ντιέγκο Τόντι, ο οποίος πλέον απελευθερώνεται από το βάρος ενός ρόλου που απαιτούσε δύο άτομα.
Waking up Mugello 🇮🇹 pic.twitter.com/aTTEUEP2n4
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 26, 2025
Σύμφωνα με το autoracer.it, η διοικητική τριάδα που θα κινήσει το πρότζεκτ του 2026 περιλαμβάνει τους Λοΐκ Σέρα, Ντιέγκο Τόντι και Φρανκ Σάντσες, με τον Φρεντ Βασέρ να έχει το τελικό λόγο σε κάθε απόφαση. Ο προηγούμενος οριζόντιος τρόπος διοίκησης της εποχής Σέρτζιο Μαρκιόνε θα παραμείνει παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι ο Βασέρ έχει λάβει μια «λευκή επιταγή» από τον πρόεδρο Τζον Έλκαν, προκειμένου να ενεργήσει όπως θεωρεί καλύτερα.
Το νέο σασί έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνεται στο εργοστάσιο, με ριζικές αλλαγές στην ανάρτηση και η νέα μονάδα ισχύος παραμένει εντός χρονοδιαγράμματος. Στο Μαρανέλο αναγνωρίζουν ότι η Mercedes ενδέχεται να ξεκινήσει τη νέα εποχή της Formula 1 με κάποια πλεονεκτήματα, αλλά υπάρχει αισιοδοξία για την γρήγορη ανατροπή της κατάστασης.
Η μεγάλη πρόκληση για τη Scuderia είναι να βρει βελτιώσεις σε όλους τους τομείς, να αποφύγει τις παλαιές αποτυχίες και να παρέχει στους Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον ένα μονοθέσιο που να ανταποκρίνεται στις υψηλές τους προσδοκίες.
Στο νέο podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν τα γεγονότα του GP Ιταλίας, εστιάζοντας στην κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν και τις πρωτοφανείς εντολές που έδωσε η McLaren στους οδηγούς της.