Μετά από δύο εβδομάδες, οι αγωνοδίκες αναγνώρισαν την ανακρίβεια στην απόφασή τους σχετικά με τον οδηγό της Williams.
Ο Κάρλος Σάινθ είχε επιβληθεί ποινή 10 δευτερολέπτων και δύο βαθμών μετά τη σύγκρουση με τον Λίαμ Λόσον στον 26ο γύρο του Grand Prix Ολλανδίας. Ο Λόσον, στην προσπάθεια του να διατηρήσει τη θέση του, πίεσε τον Σάινθ στην εξωτερική πλευρά της στροφής 1 στην πίστα του Ζάντβορτ, με αποτέλεσμα τα δύο αυτοκίνητα να συγκρουστούν.
Η σύγκρουση είχε ως συνέπεια ρήξη στο πίσω αριστερό ελαστικό του Νεοζηλανδού, ενώ ο Σάινθ υπέστη ζημιά στην εμπρός αεροτομή, δυσχεραίνοντας τις πιθανότητες και των δύο για βαθμούς. Αμέσως μετά τον αγώνα, ο Ισπανός εξέφρασε την απογοήτευσή του, χαρακτηρίζοντας την ποινή «εντελώς αστεία», ενώ οι αγωνοδίκες δεν παρείχαν εξηγήσεις κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους μαζί του.
Sainz vs Lawson at the restart 💥#F1 #DutchGP pic.twitter.com/xee2epqxef
— Formula 1 (@F1) August 31, 2025
Η Williams κατέθεσε αίτηση επανεξέτασης της ποινής, με τον επικεφαλής της ομάδας, Τζέιμς Βόουλς, να αναφέρει ότι παρουσίασαν νέα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων βίντεο από τις εσωτερικές κάμερες των μονοθεσίων.
Η FIA επιβεβαίωσε ότι τα στοιχεία «ικανοποιούν όλα τα κριτήρια επανεξέτασης», με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να αποφασίσουν να επανεξετάσουν την υπόθεση. Στη συνεδρίαση συμμετείχαν εκπρόσωποι και οδηγοί από τις ομάδες της Williams και της Racing Bulls.
Monza went by like a blur 😮💨 pic.twitter.com/38OD5nAIw1
— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) September 14, 2025
Μετά την εξέταση των νέων βίντεο και των καταθέσεων, η FIA ανακοίνωσε:
«Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να αναιρέσουν την αρχική απόφαση. Συμφωνούν με την εκτίμηση της Williams ότι πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν. Εκτιμούν ότι η σύγκρουση προήλθε από μια στιγμιαία απώλεια ελέγχου του μονοθεσίου #30 [Λόσον]. Κανένας από τους οδηγούς δεν φέρει αποκλειστική ή κυρίαρχη ευθύνη».
Ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι ο Σάινθ συνέβαλε στο συμβάν ρισκάροντας να κινηθεί στην εξωτερική χωράφια χωρίς δικαίωμα χώρου. Επιπλέον, η FIA διευκρίνισε ότι η ποινή των 10 δευτερολέπτων που εξέτισε κατά τη διάρκεια του αγώνα δεν μπορεί να αναιρεθεί από την τελική κατάταξη, αν και η διαφορά του Σάινθ από τον Λόσον ήταν 17 δευτερόλεπτα στον τερματισμό.
«Δεδομένου ότι η απόφαση ανακαλείται, οι 2 βαθμοί ποινής που είχε επιβληθεί στον οδηγό του μονοθεσίου #55 [Σάινθ] αφαίρονται,» καταλήγει το έγγραφο.
Carlos’ Zandvoort penalty has been overturned on review.
Our reaction ⬇️
— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) September 13, 2025
Η Williams σε ανακοίνωσή της δήλωσε:
«Ευχαριστούμε τους αγωνοδίκες που επανεξέτασαν την ποινή του Κάρλος στο Ζάντβορτ και χαιρόμαστε που αποφάσισαν ότι δεν Έφερε ευθύνη και ότι επρόκειτο για αγωνιστικό συμβάν. Αν και είναι απογοητευτικό ότι ο αγώνας μας επηρεάστηκε από την αρχική απόφαση, τα λάθη είναι μέρος των αγώνων. Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε εποικοδομητικά με τη FIA για να βελτιώσουμε τις διαδικασίες και τους κανονισμούς για το μέλλον».
Στο νέο podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για τα γεγονότα του GP Ιταλίας με επίκεντρο την κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν και τις πρωτοφανείς εντολές που έδωσε η McLaren στους οδηγούς της.