
Η ιταλική φίρμα ελαστικών, Pirelli, ανακοίνωσε επίσημα τις γόμες που θα χρησιμοποιήσουν οι 11 ομάδες της Formula 1 για την επόμενη χρονιά. Η Pirelli εργάζεται εδώ και μήνες πάνω σε νέες γόμες για να ανταποκριθούν στους κανονισμούς του 2026, που θα φέρουν σημαντικές αλλαγές στα ελαστικά. Οι πιο αξιοσημείωτες μετατροπές περιλαμβάνουν τη μείωση του πλάτους των εμπρός ελαστικών κατά 25 χιλιοστά και των πίσω κατά 30 χιλιοστά. Αυτές οι προσαρμογές γίνονται για δύο κυρίως λόγους: την μικρότερη διάσταση των μονοθεσίων από το 2026 και την επιδίωξη μείωσης του συνολικού τους βάρους.
Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών εξέλιξης αλλά και την τελική αξιολόγηση στο Μεξικό, η Pirelli αποφάσισε να διατηρήσει πέντε γόμες για το 2026: από την C1 έως την C5. Η απόφαση αυτή ήταν στρατηγικής φύσης, στοχεύοντας σε μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις μεταξύ των γομών, όσον αφορά την φθορά και την απόδοση, προκειμένου να προσφέρει περισσότερες στρατηγικές επιλογές. Κατά το 2025, ορισμένες γόμες, όπως η C2 και η C3, δεν παρουσίαζαν αρκετές διαφοροποιήσεις χρόνου, γεγονός που οδήγησε την Pirelli στην παράλειψη ενός σκαλοπατιού στους αγώνες στο Βέλγιο και στις Η.Π.Α.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει συλλέξει η Pirelli, η νέα γόμα C6 εντοπίστηκε ότι ήταν πολύ κοντά στην C5, χωρίς να παρέχει κάποιο ουσιαστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
such a pretty clip of charles driving for the pirelli testing ☀️
📷: antoine pic.twitter.com/b4jAFhZOTN
— clara (@leclercsletters) February 6, 2025
Οι πρώτες δοκιμές ελαστικών για το 2026 θα διεξαχθούν στο Άμπου Ντάμπι στις 9 Δεκεμβρίου, μετά το τέλος της τρέχουσας σεζόν. Στη συγκεκριμένη εκδήλωση, η Pirelli θα παρουσιάσει όλες τις νέες γόμες εκτός από την C1, που κρίθηκε υπερβολικά σκληρή για την πίστα του Άμπου Ντάμπι.
🚨 Kimi was out on circuit today testing the 2026 Pirelli tyres
Best time ~ 1:14.903 pic.twitter.com/jEml3bPIFp
— Mercedes-AMG Passion Club (@MercedesAMGPCF1) June 4, 2025
Κάθε ομάδα θα διαθέσει από ένα μονοθέσιο για τις δοκιμές ελαστικών, με το δεύτερο να ανατίθεται σε rookie, όπως απαιτεί η κανονιστική αρχή της Formula 1. Για τη συμμόρφωση με τους νέους κανόνες του 2026, οι ομάδες θα μειώσουν τα επίπεδα κάθετης δύναμης, με την Pirelli να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα δεδομένα προσομοίωσης, καθώς τα μονοθέσια εξελίσσονται γρήγορα αεροδυναμικά κατά τη διάρκεια της χρονιάς.