
Μια από τις κύριες ανησυχίες των οδηγών και των φιλιών της Formula 1 στη φετινή σεζόν ήταν η έλλειψη σφιχτών μάχων στα σιρκούι.
Με το GP Άμπου Ντάμπι του 2025 να κλείνει μια εποχή για τα μονοθέσια με ground-effect στην Formula 1, η FIA προχώρησε σε μια ανασκόπηση των κανονισμών που εφαρμόστηκαν από το 2022. Οι κανονισμοί αυτοί είχαν τρεις κύριους στόχους: την ενίσχυση του αγωνιστικού θεάματος μέσω σφιχτών μαχών, την εξισορρόπηση των επιδόσεων και τη διασφάλιση οικονομικής βιωσιμότητας για το πρωτάθλημα.
Ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, δήλωσε ότι οι γενικές κατευθύνσεις της ρυθμιστικής διαδικασίας ήταν σωστές, αν και αναγνώρισε ότι οι κανονισμοί δεν πέτυχαν σε όλους τους τομείς.
«Αναμφίβολα κάναμε σημαντικά βήματα, αλλά δεν θα έλεγα ότι επιτύχαμε όλα όσα θέλαμε. Δεν θα μας έδινα άριστα. Ένας βαθμός Β ή C θα ήταν πιο ρεαλιστικός», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στο θέμα της βιωσιμότητας, η FIA εκτιμά ότι οι οικονομικοί κανονισμοί πέτυχαν σε μεγάλο βαθμό τον επιδιωκόμενο στόχο τους. Ο Τομπάζης υπογράμμισε ότι, παρά την πολυπλοκότητα που εισήγαγε το cost cap στην κανονιστική διαδικασία, η τελική εικόνα είναι θετική για τον αθλητισμό.
«Θεωρώ αδύνατο να φανταστούμε τη Formula 1 χωρίς τους οικονομικούς κανονισμούς πλέον. Αυτό το πεδίο αποτελεί απόδειξη σημαντικής επιτυχίας», δήλωσε ο Έλληνας διευθυντής μονοθεσίων της FIA.
Farewell, DRS 🫡
Kimi Antonelli is the last F1 driver to open the rear wing… he was just four years old when Jenson became the first driver to press the DRS Button 😉#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/da1mB2azJF
— Formula 1 (@F1) December 9, 2025
Όταν γίνεται λόγος για την ποιότητα των αγώνων, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Ο Τομπάζης δήλωσε ότι τις πρώτες χρονιές των νέων κανονισμών, τα μονοθέσια μπορούσαν πράγματι να ακολουθούν πιο στενά ο ένας τον άλλον.
«Τεχνικά, τα μονοθέσια έφτασαν σε ένα σημείο όπου μπορούσαν να αγωνίζονται πιο κοντά, ιδιαίτερα το 2022 και το 2023», εξήγησε.
You voted Oscar Piastri’s early move on Lando Norris at the season finale as the @cryptocom Overtake of the Month for November/December 🗳️#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/MI3etFDObb
— Formula 1 (@F1) December 12, 2025
Εντούτοις, η FIA παρατηρεί ότι ορισμένοι τομείς των κανονισμών παρουσιάζουν υπερβολική “ευελιξία”, επιτρέποντας λύσεις που έχουν επαναφέρει το φαινόμενο του outwash και τον ακάθαρτο αέρα.
Ο Τομπάζης επισήμανε συγκεκριμένα τα σημεία όπου παρατηρήθηκε αυτή η απόκλιση από τους αρχικούς κανονισμούς: «Το κύριο θέμα ήταν οι endplates της εμπρός αεροτομής. Σχεδιάστηκαν να κατευθύνουν τη ροή προς τα μέσα, αλλά οι κανόνες σχετικά με τα προφίλ και τη σύνδεσή τους δεν ήσαν αυστηροί. Αυτό οδήγησε σε αυξημένο outwash».
Αναφέρθηκε επίσης στους εμπρός τροχούς και τα εσωτερικά αεροδυναμικά στοιχεία, καθώς και τις ακμές του δαπέδου, ως τις κύριες αιτίες παραβίασης της αρχικής λογικής των κανονισμών. Παρά τη συζήτηση για πιθανές παρεμβάσεις στη διάρκεια του κανονιστικού κύκλου, αυτές δεν προχώρησαν, λόγω του γεγονότος ότι απαιτούνταν ευρεία συναίνεση.
«Αυτά τα προβλήματα υπάρχουν από καιρό και προσπαθήσαμε να αλλάξουμε τους κανονισμούς, αλλά δεν υπήρξε στήριξη από τις ομάδες», δήλωσε ο Τομπάζης, ενώ τόνισε ότι για οποιαδήποτε τροποποίηση απαιτείται ευρεία υποστήριξη.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, χορηγούμενο από τη Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν το Grand Prix στο Άμπου Ντάμπι και τον νέο παγκόσμιο πρωταθλητή, Λάντο Νόρις.