counters F1: Συναρπαστικές εξελίξεις από τις δοκιμές νέων οδηγών στο Άμπου Ντάμπι | SPORTNOW

F1: Συναρπαστικές εξελίξεις από τις δοκιμές νέων οδηγών στο Άμπου Ντάμπι

FORMULA10 Δεκεμβρίου, 2025

Η Aston Martin ολοκλήρωσε την αγωνιστική της πορεία στη Formula 1 για φέτος με τον καλύτερο χρόνο στις δοκιμές στην πίστα της Γιας Μαρίνα.

Μόλις δύο μέρες μετά την λήξη της σεζόν του 2025, οι ομάδες της Formula 1 στρέφονται ήδη προς την επερχόμενη νέα εποχή του 2026. Οι παραδοσιακές δοκιμές νέων οδηγών στη Γιας Μαρίνα φέτος είχαν διπλό σκοπό: αφενός την εισαγωγή νέων ταλέντων, αφετέρου την αρχική αξιολόγηση των ελαστικών για το 2026 με τη χρήση ειδικά τροποποιημένων μονοθεσίων του 2025.

Τα μονοθέσια που χρησιμοποιήθηκαν για τις δοκιμές του 2026 βασίστηκαν σε αυτά του 2025, επιφέροντας σημαντικές αλλαγές προκειμένου να προσομοιώσουν τη δυναμική αεροδυναμικής του επόμενου έτους. Παράλληλα, όλες οι ομάδες έδωσαν από ένα κανονικό μονοθέσιο σε rookies που δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία σε αγώνες Grand Prix.

Εκτός ο Φερστάπεν, παρών ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής

Οι Μαξ Φερστάπεν και Τζορτζ Ράσελ δεν συμμετείχαν στις δοκιμές, με τον Ολλανδό να δηλώνει αισιόδοξα πως «ευτυχώς» επρόκειτο να απουσιάσει. Τη θέση τους στην Red Bull Racing πήραν οι Ίσακ Χατζάρ και Αγιούμου Ιγουάσα, ενώ ο Άρβιντ Λίντμπλαντ πραγματοποίησε τα πρώτα του βήματα στη Formula 1 με τους Racing Bulls.

Στους διαδρόμους της McLaren και της Ferrari, οι μόνιμοι οδηγοί μοιράστηκαν το χρόνο, με τον νέο παγκόσμιο πρωταθλητή, Λάντο Νόρις, να εμφανίζεται με χρυσό κράνος. Αντίστοιχα, η Mercedes αφιέρωσε ολόκληρη τη μέρα στον Κίμι Αντονέλι, ο οποίος τράβηξε πάνω του τα βλέμματα, καθώς η ομάδα δοκίμασε για πρώτη φορά ενεργή αεροδυναμική στην εμπρός αεροτομή, χρησιμοποιώντας ένα καινοτόμο σύστημα εγκεκριμένο από τη FIA. Αυτός ο μηχανισμός επέτρεπε στο φτερό να προσαρμόζεται σε χαμηλή κάθετη δύναμη και χαμηλή αντίσταση στις ευθείες – σύμφωνα με τις απαιτήσεις του 2026.

Αποδοτική μέρα για την Aston Martin

Το πρωί, ο Λουκ Μπράουνινγκ ήταν ο γρηγορότερος με τη Williams, πετυχαίνοντας τον χρόνο 1:23.920, ο οποίος παρέμεινε στην κορυφή έως ότου η θερμοκρασία έπεσε λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα.

Τότε, εξαιρετικά εκμεταλλευόμενος τις πιο δροσερές συνθήκες, ο Τζακ Κρόφορντ της Aston Martin γύρισε σε 1:23.766, παίρνοντας την πρωτοκαθεδρία. Ακολούθησαν ο Πολ Άρον με Sauber και ο Μπράουνινγκ, με τους Φρεντ Βέστι και Αγιούμου Ιγουάσα να κλείνουν την πεντάδα.

Ο Αντονέλι κατατάχθηκε ως ο ταχύτερος μεταξύ των οδηγών με μονοθέσια δοκιμών του 2026, φτάνοντας στην έκτη θέση με 1:25.170, παρέχοντας μάλιστα σχεδόν ένα δευτερόλεπτο διαφορά από τον επόμενο οδηγό με παρόμοιο μονοθέσιο, τον Όσκαρ Πιάστρι, που κατετάγη 10ος. Παράλληλα, ο Ιταλός σημείωσε τον μεγαλύτερο αριθμό γύρων της ημέρας με 157.

Απρόοπτα στο φινάλε

Η διαδικασία διεξήχθη ομαλά, πλην μιας μοναδικής ατυχίας όταν ο Ρίο Χιρακάβα βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 1, το οποίο προκάλεσε κόκκινη σημαία και ζημιές στην πίσω αεροτομή. Ο Ιάπωνας επανήλθε γρήγορα, ενώ ο Έστεμπαν Οκόν ολοκλήρωσε μόλις τέσσερις γύρους το απόγευμα λόγω τεχνικών ζητημάτων με τη Haas.

Οδηγός Ομάδα Χρόνος
Τζακ Κρόφορντ Aston Martin 1’23.766
Πολ Άρον Sauber 1’23.847
Λουκ Μπράουνινγκ Williams 1’23.920
Φρέντερικ Βέστι Mercedes 1’24.568
Αγιούμου Ιγουάσα Red Bull Racing 1’24.925
Κίμι Άντονέλι Mercedes 1’25.170
Πάτο Ο’Γουόρντ McLaren 1’25.418
Ρίο Χιρακάβα Haas 1’25.463
Ντίνο Μπεγκάνοβιτς Ferrari 1’25.720
Όσκαρ Πιάστρι McLaren 1’26.099
Λιούις Χάμιλτον Ferrari 1’26.138
Λάντο Νόρις McLaren 1’26.142
Άλεξ Άλμπον Williams 1’26.289
Σαρλ Λεκλέρ Ferrari 1’26.417
Κάρλος Σάινθ Ferrari 1’26.454
Λίαμ Λόσον Racing Bulls 1’26.505
Άρβιν Λίντμπλαντ Racing Bulls 1’26.519
Γκάμπριελ Μπορτολέτο Sauber 1’26.767
Νίκο Χούλκενμπεργκ Sauber 1’27.004
Πιέρ Γκασλί Alpine 1’27.433
Ίσακ Χάτζαρ Red Bull Racing 1’27.515
Άρτζουν Μάινι Alpine 1’27.544
Στοφέλ Φάντορν Aston Martin 1’27.743
Όλι ΒέαΡμαν Haas 1’27.827
Έστεμπαν Οκόν Haas 1’31.407

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...