counters F1: Το 2026 φέρνει επαναστατικές αλλαγές στα προσπεράσματα | SPORTNOW

F1: Το 2026 φέρνει επαναστατικές αλλαγές στα προσπεράσματα

FORMULA14 Οκτωβρίου, 2025

Η Formula 1 εισέρχεται σε μια νέα εποχή το 2026, με τον σχεδιασμό να υπο undergo μια σημαντική αναμόρφωση που θα επηρεάσει το σχήμα των μονοθεσίων και τη στρατηγική των οδηγών κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ο Τζέιμς Βόουλς, επικεφαλής της Williams, μοιράστηκε τις απόψεις του σχετικά με τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που θα φέρουν οι νέοι κανονισμοί στην κορυφαία αυτή κατηγορία του motorsport.

Η ερχόμενη σεζόν προμηνύεται ως η πιο καινοτόμα στην ιστορία της Formula 1, με ριζικές τροποποιήσεις στα σασί και τους κινητήρες. Ο Βόουλς προβλέπει ότι οι αλλαγές θα μεταμορφώσουν εντελώς τον τρόπο που οι οδηγοί επιτυγχάνουν προσπεράσεις, εστιάζοντας περισσότερο στην οδηγική τέχνη και λιγότερο στις έννοιες των ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως το DRS.

Νέα προσέγγιση στις προσπεράσεις

Οι κινητήρες που θα εμφανιστούν το 2026 θα έχουν σχεδόν ίση κατανομή ισχύος (50-50) ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το ηλεκτρικό σύστημα, με παράλληλη μείωση του βάρους και του μεγέθους των μονοθεσίων. Σκοπός αυτών των τροποποιήσεων είναι να ενισχυθούν οι μάχες “τροχό με τροχό” και να διευκολυνθούν οι προσπεράσεις με πιο φυσικό τρόπο.

Αν και οι οδηγοί αρχικά είχαν επιφυλάξεις μετά τις πρώτες δοκιμές στους προσοσοποιητές, ο Σαρλ Λεκλέρ δήλωσε ότι τα νέα μονοθέσια δεν προσφέρουν την ίδια διασκέδαση στην οδήγηση. Ωστόσο, ο Βόουλς διαβεβαίωσε ότι οι στάσεις τους είναι σε διαδικασία αναθεώρησης.

«Οι προσπεράσεις θα είναι διαφορετικές, αλλά θα συμβαίνουν. Απλά θα γίνονται με άλλο τρόπο από ότι συνηθίζεται. Αρχικά, οι οδηγοί ήταν διστακτικοί, αλλά κατά τις επόμενες δοκιμές άρχισαν να βρίσκουν το νέο σύστημα πιο ενδιαφέρον και πλέον το απολαμβάνουν. Υπάρχει μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στην βελτιστοποίηση, και ήδη κάνουν συνειδητοποιήσουν πού μπορούν να αποκτήσουν πλεονέκτημα», τόνισε ο Βόουλς στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του GP της Σιγκαπούρης.

Ο Βρετανός επισήμανε ότι οι ζώνες προσπεράσεων σε κάθε πίστα μπορεί να αναμορφωθούν.

«Στο Σπα, για παράδειγμα, πιθανώς δεν θα παρακολουθήσουμε συχνά προσπεράσεις στην αρχή της ευθείας Κέμελ, καθώς ο τρόπος που οι οδηγοί θα αξιοποιούν την ενέργεια θα είναι διαφορετικός», πρόσθεσε.

Αποχαιρετισμός στο DRS

Από το 2026, το DRS θα αποσυρθεί και θα αντικατασταθεί από ένα σύστημα χειροκίνητης υπέρβασης ισχύος, γνωστό ως κουμπί «push-to-pass». Αυτό θα δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να απελευθερώνουν επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια αφού ξεπεράσουν τα 280 χλμ/ώρα, προσφέροντας επιλογές είτε για επιθέσεις είτε για αμυντικές ενέργειες κατά τη διάρκεια των αγώνων.

Ο Βόουλς πιστεύει ότι το νέο αυτό σύστημα θα αναδείξει τους πιο ικανούς οδηγούς, εκείνους που κατανοούν βαθιά τα αυτοκίνητά τους και μπορούν να εκμεταλλευτούν την ενέργεια στο έπακρο.

«Με τους νέους κανονισμούς, οι οδηγοί θα είναι πιο απασχολημένοι στο cockpit. Δεν το θεωρώ αρνητικό. Αντίθετα, οι πιο ικανοί θα διακριθούν. Οι οδηγοί που έχουν πλήρη έλεγχο της δυναμικής του μονοθεσίου τους θα καταφέρνουν να σκεφτούν και να εκμεταλλευτούν την ενέργεια σωστά», υπογράμμισε.

Πρόσθεσε μάλιστα: «Μπορείς σχεδόν να γεμίσεις όλη τη μπαταρία σου με ένα φρενάρισμα, αλλά να την κάψεις σε μια ευθεία. Αυτό αλλάζει ριζικά τη φύση των αγώνων σε σχέση με όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα».

Στο νέο επεισόδιο του gmotion podcast, το οποίο είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν το GP Σιγκαπούρης και τις νέες ισορροπίες που διαμορφώνονται, κυρίως στην ομάδα της McLaren.

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...