Η Scuderia Ferrari, εκπληκτικά, αποφάσισε να μην προχωρήσει σε αίτημα επανεξέτασης της ποινής που επιβλήθηκε στον Λιούις Χάμιλτον, παρά την αναστάτωση που προκάλεσε στην ομάδα του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή.
Ο Χάμιλτον βρέθηκε σε δύσκολη θέση μετά το GP Ολλανδίας, όπου οι αγωνοδίκες τον τιμώρησαν για την ανεπαρκή μείωση ταχύτητας κάτω από διπλές κίτρινες σημαίες κατά τη διάρκεια του γύρου αναγνώρισης. Αυτή η απόφαση του κόστισε πέντε θέσεις στην εκκίνηση του Grand Prix Ιταλίας.
Ο Βρετανός πιλότος μίλησε για την ποινή και εξέφρασε τον προβληματισμό του, δηλώνοντας σοκαρισμένος από την απόφαση των αγωνοδικών. Στη Μόντσα, ξεκίνησε από τη 10η θέση και τελικά τερμάτισε 6ος στο Grand Prix.
Lewis. Charles. Carlos ❤️
Ferrari’s past and present, adored all the same by the Tifosi 🥹#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/oYxWLHW1WC
— Formula 1 (@F1) September 8, 2025
Παρά την αναγνώριση ότι η ποινή που επιβλήθηκε στον Χάμιλτον ήταν άδικη, η Ferrari αποφάσισε να μην διεκδικήσει αλλαγή της απόφασης από την FIA. Ο επικεφαλής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, εξήγησε τις στρατηγικές τους σκέψεις, λέγοντας:
«Αποφασίσαμε να μην παραπονεθούμε, να μην χρησιμοποιήσουμε το δικαίωμα επανεξέτασης, γιατί πιστεύω ότι η εστίαση μας στη Μόντσα έπρεπε να είναι αποκλειστικά στην απόδοση. Επιπλέον, οι πέντε θέσεις στη Μόντσα είναι πιθανώς λιγότερο επώδυνες απ’ ότι σε άλλες πίστες όπως το Μονακό ή η Ζάντβορτ. Ήθελα όλη η ομάδα να επικεντρωθεί στο τριήμερο αγώνων και να μην εμπλακούμε σε νομικές διαδικασίες».
There’s no better feeling than Monza! 💙 pic.twitter.com/SgzQMJrteC
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 7, 2025
Τα στοιχεία που παρέθεσε η FIA έδειξαν ότι ο Χάμιλτον μείωσε την ταχύτητά του μόνο κατά 20 χλμ/ώρα σε σχέση με προηγούμενους γύρους στην επικίνδυνη ζώνη, ενώ η είσοδός του στα pits δεν πληρούσε τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για να θεωρηθεί έγκαιρη.
Fire it up 🔥 pic.twitter.com/fVBTzeAr5Z
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 7, 2025
Ωστόσο, ο Βασέρ διατύπωσε τη θέση ότι η Ferrari θεωρεί την ποινή ως υπερβολική: «Δεν έχω παραπονεθεί, αλλά δεν συμφωνώ με την ποινή. Μου φαίνεται άδικη, ειδικά γιατί θα είχε νόημα να επιβληθεί στη Ζάντβορτ, όπου συνέβη 40 λεπτά πριν την εκκίνηση. Σε κάποιες περιπτώσεις, δεν υπάρχει χρόνος για αντίδραση, αλλά εδώ υπήρξε. Επίσης, το θέμα είναι υποκειμενικό. Όταν ζητάς από κάποιον να μειώσει ταχύτητα, πάντα υπάρχει μια υποκειμενικότητα».
Ο Γάλλος επικεφαλής της Ferrari υπογράμμισε την ανάγκη για πιο σαφείς κανονισμούς ώστε να αποφευχθούν τέτοιες καταστάσεις στο μέλλον:
«Πρέπει να υπάρχει απόλυτη σαφήνεια σε αυτές τις περιπτώσεις: ας πούμε ‘έχετε όριο ταχύτητας όπως στο pit limit, αν το παραβείτε υπάρχει ποινή’. Όμως το να λες ‘έπρεπε να μειώσεις ταχύτητα, το έκανες αλλά όχι αρκετά’, αυτό είναι σκληρό. Δεν θέλω να δημιουργήσω αναστάτωση, απλώς θέλω να επικεντρωθώ στη δουλειά μου. Ωστόσο, η ποινή ήταν σκληρή», πρόσθεσε.
Στο νέο podcast του gmotion, χορηγίας της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν τα γεγονότα του GP Ιταλίας, εστιάζοντας στην κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν και τις πρωτοφανείς εντολές που έλαβαν οι οδηγοί της McLaren.