counters Η Ferrari είναι έτοιμη να κατακτήσει το πρωτάθλημα; | SPORTNOW

Η Ferrari είναι έτοιμη να κατακτήσει το πρωτάθλημα;

FORMULA15 Οκτωβρίου, 2025

Η Ferrari του 2025: Μια Ιστορία Άνευ Κινήτρου

Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από εγωισμούς και πρόοδοι στις πίστες, η Ferrari του 2025 συνεχίζει να προβληματίζει. Με έναν συνδυασμό δυναμισμού, πλούσιας ιστορίας και αναγνωρίσιμων πόρων, η Scuderia φαίνεται να έχει όλα τα φόντα για να επιτύχει, ωστόσο παραμένει σε μια μόνιμη κατάσταση απογοήτευσης. Αν και διαθέτει δύο από τους κορυφαίους οδηγούς της εποχής μας, τον Σαρλ Λεκλέρ και τον Λούις Χάμιλτον, η ομάδα δεν καταφέρνει να διεκδικήσει τον τίτλο. Αυτό δεν οφείλεται στην τύχη ή στις συνθήκες, αλλά στην έλλειψη μιας κατάλληλης αγωνιστικής κουλτούρας.

Η απουσία τίτλου στους οδηγούς από το 2007 και στους κατασκευαστές από το 2008 είναι αποκαρδιωτική. Μέχρι σήμερα, η Scuderia έχει φιλοξενήσει σπουδαίους οδηγούς όπως ο Φερνάντο Αλόνσο και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, αλλά η ικανότητά τους να κερδίσουν τίτλους δεν συνδυάστηκε ποτέ με την απαιτούμενη αποφασιστικότητα που διακρίνει έναν πραγματικό διεκδικητή.

Το 2025: Αντανακλάσεις των Προβλημάτων της Ferrari

Το φετινό μοντέλο, η SF-25, δείχνει υποσχέσεις, κυρίως σε γρήγορες πίστες όπου διατηρεί τον ανταγωνιστικό της ρυθμό και έχει επιτυχίες στα αργά σικέιν. Ωστόσο, αποδεικνύεται ότι αυτές οι επιδόσεις είναι πιθανές μόνο σε ιδανικές συνθήκες. Όταν η πίστα ή οι καιρικές συνθήκες απαιτούν προσαρμογή, η ομάδα αποτυγχάνει να διαχειριστεί τα προβλήματα που προκύπτουν, συνήθως χωρίς σαφείς εξηγήσεις.

Το ζήτημα αυτό δεν είναι μόνο τεχνικό, αλλά αγγίζει και τις οργανωτικές δομές της ομάδας. Σε αντίθεση με την Red Bull, την Mercedes ή την McLaren, όπου τα προβλήματα επιλύονται γρήγορα, η Ferrari αναγκάζεται να παραμείνει σε μια αργή διαδικασία αποφάσεων, με αποτέλεσμα η ευελιξία των τεχνικών να μειώνεται.

Η «Οργανωμένη» Εποχή του Βασέρ

Ο Φρεντ Βασέρ έχει φέρει μια αίσθηση ηρεμίας στην ομάδα, απομακρύνοντας την εσωτερική ένταση που επικρατούσε προηγουμένως. Ωστόσο, αυτή η ηρεμία φέρνει την ικανότητα να σχεδιάζει στρατηγικές που να μην καταλήγουν σε ρίσκα. Η προτίμηση σε ασφαλείς τερματισμούς, όπως η τρίτη θέση, σε συνδυασμό με τη φιλοσοφία «μην τα χαλάσουμε τώρα», δείχνει μια αποφυγή της έντασης που χρειάζεται για να κερδίσεις.

Ο Βασέρ φαίνεται να έχει στο μυαλό του το 2026, οπότε και θα υπάρξουν αλλαγές στους κανονισμούς. Ωστόσο, το 2025 εξελίσσεται ήδη σε χαμένη χρονιά, ακριβώς όταν οι ομάδες πρέπει να είναι πιο προετοιμασμένες για τις προκλήσεις.

Το Βάρος της Κληρονομιάς

Η Ferrari παραμένει ο μοναδικός οργανισμός που σκανδαλίζεται από την επιτυχία της. Κάθε κοντινή προσπάθεια για να φτάσει σε μια μεγάλη νίκη συνοδεύεται από την πίεση του ονόματος της ομάδας. Η εσωτερική ιεραρχία ή τα μέσα ενημέρωσης συχνά επηρεάζουν τις αποφάσεις, με αποτέλεσμα καμία μεγάλη ομάδα να μην έχει καταφέρει να κερδίσει πρωτάθλημα με αυτή την προσέγγιση.

Μπορεί κάλλιστα να ισχυριστεί κανείς ότι η Ferrari ανήκει στον κόσμο της F1, αλλά χρειάζεται περισσότερο να ανήκει στους αγώνες και λιγότερο στην εικόνα της.

Η Προσδοκία του Χάμιλτον

Η παρουσία του Λιούις Χάμιλτον ενέπνευσε ελπίδες για αλλαγές, αλλά αποδεικνύεται πως οι μεγάλοι οδηγοί δεν εγγυώνται την επίλυση διαρθρωτικών προβλημάτων. Ο Χάμιλτον ήδη αναγνωρίζει ότι η φιλοσοφία της Ferrari απαιτεί προσαρμογές εκ μέρους του, διαφορετικά από την εμπειρία του στη Mercedes.

Η Ferrari της Εμπορικής Επιτυχίας

Η σημερινή Ferrari φαίνεται να βρήκε μια τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην αποτυχία στα αγωνιστικά και στην εμπορική επιτυχία, με πωλήσεις που σπάνε ρεκόρ και απόδοση στο χρηματιστήριο που πλησιάζει τεχνολογικούς γίγαντες. Όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς τίτλους εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.

Η Scuderia, που κάποτε υπηρέτησε την αγωνιστική της ομάδα, έχει γίνει εργαλείο προώθησης της εταιρικής μάρκας και η F1 έχει τραβηχτεί σε ένα ρόλο δευτερεύοντος σημασίας.

Και Τώρα;

Αν η Ferrari επιθυμεί πραγματικά να διεκδικήσει τον τίτλο, οφείλει να επαναστατήσει και να αποφασίσει τη φιλοσοφία της. Θέλει να είναι η ομάδα που κερδίζει με πειθαρχία ή προτιμά μια ήρεμη προσέγγιση; Διότι το πρωτάθλημα δεν κερδίζεται με απλή σταθερότητα, αλλά απαιτεί πάθος, πίεση και τη διάθεση να διορθώνεις τα λάθη σου.

Αναγνωρίζοντας αυτή την πραγματικότητα, θα μπορέσει κάποτε να σταθεί επάξια απέναντι στους κύριους αντιπάλους της, τη Red Bull και τη McLaren. Μέχρι τότε, η Ferrari θα ενσωματώνει έναν επικίνδυνο συμβιβασμό: έχει τα πάντα, αλλά δεν ξέρει πια τι να το κάνει. Η επόμενη ερώτηση είναι αν η ομάδα επιθυμεί πραγματικά να κερδίσει.

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...