Ας ρίξουμε μια ματιά σε κάποιες από τις πιο συναρπαστικές στιγμές της Formula 1 καθώς και του μηχανοκίνητου αθλητισμού που συνέβησαν την 2α Αυγούστου σε βάθος 70 χρόνων. Από τις γερμανικές πίστες μέχρι τις μοναδικές στροφές του Σίλβερστον, η σχετική ιστορία δεν είναι τίποτα λιγότερο από συγκλονιστική.
Ακολουθούν τα σημαντικότερα περιστατικά της ημερομηνίας αυτής στον κόσμο της Formula 1.
Στις 2 Αυγούστου 1953, ο Τζουσέπε Φαρίνα ξεχώρισε στο GP Γερμανίας, σημειώνοντας την πέμπτη και τελευταία νίκη του στην κατηγορία. Με περισσότερα από 60 δευτερόλεπτα διαφορά, προσπέρασε και τους Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και Μάικ Χόθορν για να διασχίσει τη γραμμή του τερματισμού.
Στις 2 Αυγούστου 1959, η F1 είχε έναν εντυπωσιακό αγώνα στο GP Γερμανίας στο AVUS, μια διαδρομή που δεν είχε ξαναφιλοξενήσει ποτέ αγώνα. Το drivable track με τις δυο ευθείες του και τις φουρκέτες επισκιάστηκε από το τραγικό ατύχημα του Ζαν Μπερά την προηγούμενη ημέρα. Ο αγώνας διεξήχθη σε δύο σκέλη των 30 γύρων, με τη Ferrari να κυριαρχεί και τον Τόνι Μπρουκς να κατακτά την νίκη για 6η φορά στην καριέρα του.
Με ημερομηνία 2 Αυγούστου 1964, ο θρύλος Τζον Σέρτις κατέκτησε το GP Γερμανίας με τη Scuderia Ferrari, σημειώνοντας τη δεύτερη νίκη του στη F1, με τη πρώτη να είναι στο ίδιο circuit τον προηγούμενο χρόνο. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Γκρέιαμ Χιλ με BRM και third, ο Λορένζο Μπαντίνι με άλλη Ferrari.
Στις 2 Αυγούστου 1970, το GP Γερμανίας διεξήχθη στην πίστα του Χοκενχάιμ για πρώτη φορά, με τους οδηγούς να αποχωρούν από τον επικίνδυνο Νίρμπουργκρινγκ. Πάνω από 100.000 φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού παρακολούθησαν ένα επικό αγώνα με σφιχτό ανταγωνισμό από τους Γιόχαν Ριντ, Τζάκι Ιξ και Κλέι Ρεγκατσόνι. Ο Ριντ τερμάτισε κερδισμένος με μόλις 0,7 δευτερόλεπτα από τον Ιξ, καθιστώντας την νίκη του την πέμπτη για τη σεζόν.
Στις 2 Αυγούστου 1981, ο Νέλσον Πικέ κέρδισε το GP Γερμανίας στην τρίτη νίκη της χρονιάς του. Αν και εκκίνησε ως 6ος, μία σύγκρουση του με την Renault του Ρενέ Αρνού δεν τον εμπόδισε να οδηγήσει με σταθερότητα και να τερματίσει στην 1η θέση, εκμεταλλευόμενος ένα πρόβλημα στον κινητήρα του Άλαν Τζόουνς.
2 Αυγούστου 1998, η McLaren έκανε την πέμπτη 1-2 του στο GP Γερμανίας, με τον Μίκα Χάκινεν να προηγείται του Ντέιβιντ Κούλθαρντ με διαφορά 0,426 δευτερολέπτων. Τη θετική έκπληξη του αγώνα αποτέλεσε η τρίτη θέση του Ζακ Βιλνέβ με τη μηχανή Williams-Mecachrome FW20.
Τέλος, το 2020, το ιστορικό Σίλβερστον φιλοξένησε τον πρώτο από τους δύο αγώνες της F1 της χρονιάς. Στον αγώνα, που σημαδεύτηκε από προβλήματα των ελαστικών της Pirelli, ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε να κερδίσει περιστρέφοντας το αυτοκίνητό του με τρεις τροχούς, κερδίζοντας το GP Μεγάλης Βρετανίας με μία εντυπωσιακή διαφορά 6 δευτερολέπτων από τον Μαξ Φερστάπεν.
Φωτογραφίες: camillu_21/Χ