Ο Φελίπε Μάσα, ο Βραζιλιάνος πρώην οδηγός της Formula 1, συνεχίζει την νομική του διαδικασία σχετικά με το διάσημο σκάνδαλο “Crashgate” που ταράξε την κατηγορία το 2008. Ο Μάσα θεωρεί ότι αυτό το περιστατικό κόστισε την κατάκτηση του παγκόσμιου τίτλου, ειδικά σε σχέση με τον Λιούις Χάμιλτον, και τώρα επιδιώκει μια αποζημίωση ύψους 82 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η αγωγή του στρέφεται κατά της Formula One Management (FOM), της FIA και του πρώην ισχυρού άντρα της F1, Μπέρνι Έκλεστον. Η αρχική ακρόαση στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου είναι προγραμματισμένη για τις 28 Οκτωβρίου, όπου ο Μάσα θα παραστεί αυτοπροσώπως.
Ο κορυφαίος νομικός εκπρόσωπος του Μάσα, Νικ ντε Μάρκο, ανέφερε ότι η υποχρέωση λογοδοσίας είναι κρίσιμη για την αποτροπή μελλοντικών σκανδάλων. Ο ίδιος ο Μάσα δήλωσε:
«Η λογοδοσία είναι το κλειδί για την αποτροπή μελλοντικών σκανδάλων. Εκείνοι που ήταν επιφορτισμένοι με την προστασία του σπορ παραβίασαν άμεσα τα καθήκοντά τους και δεν μπορεί να τους επιτραπεί να ωφεληθούν από την απόκρυψη της δικής τους κακοδιαχείρισης. Τέτοιου είδους συμπεριφορά είναι απαράδεκτη σε κάθε τομέα της ζωής, πόσο μάλλον σε ένα άθλημα που παρακολουθούν εκατομμύρια άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων παιδιών. Θα φτάσουμε μέχρι το τέλος για να πετύχουμε μια δίκαιη και σωστή έκβαση για μένα, για το μηχανοκίνητο αθλητισμό στη Βραζιλία και για το ίδιο το σπορ συνολικά».
Η υπόθεση αφορά το Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008, όπου η Renault είχε δώσει εντολή στον Νέλσον Πικέ Jr. να προκαλέσει σκόπιμα ατύχημα. Αυτό το συμβάν έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας την ώρα που ο Μάσα ήταν πρώτος. Ένα κακοδιοικούμενο πιτ στοπ ακολούθησε, ρίχνοντάς τον τελικά στην 13η θέση, χάνοντας έτσι καθοριστικούς βαθμούς. Η απώλεια αυτών των βαθμών είχε δραματικές συνέπειες, καθώς ο Μάσα έχασε τον τίτλο από τον Χάμιλτον για μόλις έναν βαθμό.
Η Renault τιμωρήθηκε το 2009 αφού αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο, ενώ η αγωγή του Μάσα επικεντρώνεται σε νέες δηλώσεις του Μπέρνι Έκλεστον το 2023. Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι εκείνον και τον τότε πρόεδρο της FIA, Μαξ Μόσλεϊ, γνώριζαν την αλήθεια σχετικά με το περιστατικό από το 2008, ωστόσο επέλεξαν να αποσιωπήσουν το γεγονός για να προστατέψουν το πρωτάθλημα από ένα ενδεχόμενο “τέρας σκάνδαλο”.
Στην υποστήριξή του, οι FIA, FOM και ο Έκλεστον γράφουν ότι αρνούνται κάθε κατηγορία.