Η δικαστική αντιπαράθεση μεταξύ της McLaren Racing και του Άλεξ Παλού έχει ξεκινήσει και το φως που ρίχνει στα παρασκήνια είναι πράγματι αποκαλυπτικό.
Στο Εμπορικό Δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου άνοιξε το κεφάλαιο της διαμάχης ανάμεσα στον Ισπανό οδηγό της Chip Ganassi Racing και τη McLaren Racing. Οι πρώτες καταθέσεις του Παλού και του διευθυντή της βρετανικής ομάδας, Ζακ Μπράουν, έχουν φέρει στην επιφάνεια σοβαρές διαφωνίες που έχουν αναστατώσει τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο Παλού είχε συμφωνήσει να συμμετάσχει στο IndyCar για το 2023, ταυτόχρονα αναλαμβάνοντας ρόλο δοκιμαστή και εναλλακτικού οδηγού στη Formula 1, κίνηση που θεωρείτο ότι θα άνοιγε το δρόμο του προς το κορυφαίο πρωτάθλημα. Επιπλέον, είχε μια συμφωνία με τη Chip Ganassi Racing για να ολοκληρώσει τη χρονιά εκεί, παραμένοντας ωστόσο διαθέσιμος να συμμετέχει σε δοκιμές της McLaren στη Formula 1.
Ωστόσο, ο Ισπανός πήρε μια απροσδόκητη απόφαση, επιλέγοντας να παραμείνει στην Ganassi, όπου πραγματοποίησε εντυπωσιακή σεζόν, κερδίζοντας το τίτλο του πρωταθλητή στο IndyCar. Αυτό του έκοψε ουσιαστικά την πιθανότητα συμμετοχής στη Formula 1.
Η McLaren αντέτεινε με αγωγή ύψους 20 εκατομμυρίων δολαρίων, υποστηρίζοντας ότι υπέστη σοβαρές εμπορικές ζημιές από την επιλογή του Παλού, η οποία έπληξε το brand name της.
Κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του, ο Παλού αποκάλυψε συνομιλίες που είχε με τον Ζακ Μπράουν κατά τις δοκιμές με την ομάδα:
«Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο Ζακ μου είπε ότι πίστευε πως μπορούμε να τα καταφέρουμε και ότι θα μου παρείχε όλη την υποστήριξη που θα χρειαζόμουν για να εισέλθω στη Formula 1», ανέφερε ο οδηγός.
Τα δεδομένα, ωστόσο, άλλαξαν δραστικά όταν η McLaren ανακοίνωσε την απόκτηση του Όσκαρ Πιάστρι για τη σεζόν 2023, μιας από τις πιο συζητημένες μεταγραφές πρόσφατα. Ο Παλού υποστήριξε ότι υπήρξε εσωτερική τριβή στην McLaren σχετικά με αυτήν την απόφαση, γνωρίζοντας πως η είσοδος του Πιάστρι επηρέασε τις ισορροπίες:
«Δείπνησα με τον Ζακ κοντά στο κέντρο τεχνολογίας της McLaren. Μου ανέφερε ότι η υπογραφή του Πιάστρι δεν ήταν δική του απόφαση, αλλά απόφαση του τότε επικεφαλής Αντρέας Σάιντλ. Επίσης, μου είπε ότι οι επιδόσεις του Πιάστρι θα συγκρίνονταν με τις δικές μου το 2024, αλλά αυτό δεν θα επηρέαζε τις πιθανότητές μου για τη Formula 1. Ωστόσο, ένιωθα ότι όλα είχαν αλλάξει».
Ο Ζακ Μπράουν αντέτεινε στην κατάθεσή του ότι δεν παραπλάνησε ποτέ τον Παλού ή του έδωσε ψεύτικες ελπίδες για θέση στη F1: «Εξήγησα ποιες ευκαιρίες θα μπορούσαν να προκύψουν στη Formula 1. Ποτέ δεν του είπα ότι εξετάζεται για θέση στην ομάδα».
Όταν ο δικηγόρος του Παλού, Νικ ντε Μάρκο, τον ρώτησε αν τον παρέσυρε με ψευδείς υποσχέσεις, απάντησε: «Δεν τον παρέσυρα ποτέ. Υπήρχε μόνο μία πιθανότητα για είσοδο στη F1, και αυτό ήταν ξεκάθαρο από την αρχή».
Ο Παλού ανέφερε επίσης ότι μια πιθανή μεταγραφή στην AlphaTauri (νυν Racing Bulls) δεν προχώρησε λόγω παρέμβασης του Μπράουν: «Υπήρχαν φήμες ότι η AlphaTauri αναζητούσε οδηγό και το όνομά μου ακουγόταν. Είχα τηλεφωνική επικοινωνία με τον Χέλμουτ Μάρκο, ο οποίος ήταν θετικός και ρώτησε για τους όρους αποδέσμευσής μου από τη McLaren. Λίγο αργότερα, ο Ζακ μίλησε με τον Χέλμουτ, και από εκείνη τη στιγμή, ο Μάρκο δεν ενδιαφερόταν πια. Δεν γνωρίζω τι ειπώθηκε, αλλά ήταν προφανές ότι η ευκαιρία είχε χαθεί».
Ο νομικός εκπρόσωπος της McLaren, Πολ Γκούντλινγκ, ισχυρίστηκε ότι οι ενέργειες του Παλού προκάλεσαν σοβαρή οικονομική και δημόσια ζημία:
«Οι παράνομες ενέργειές του προκάλεσαν μεγάλη αναστάτωση στους χορηγούς της McLaren, οι οποίοι είδαν τις προσδοκίες τους να καταρρεύουν μέσα σε μια νύχτα. Ορισμένοι πάγωσαν τις πληρωμές τους και ζήτησαν επαναδιαπραγμάτευση συμβολαίων», δήλωσε στο δικαστήριο.
Αντίθετα, ο δικηγόρος του Παλού, Νικ Ντε Μάρκο, χαρακτήρισε αυτούς τους ισχυρισμούς «υπερβολικούς και ανυπόστατους», επισημαίνοντας «μια απροκάλυπτη προσπάθεια πίεσης προς τον πελάτη μου».
Η διαδικασία συνεχίζεται, με την απόφαση να αναμένεται το προσεχές διάστημα.
Στο νέο επεισόδιο του gmotion podcast, χορηγούμενο από τη Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν το GP Σιγκαπούρης και τις νέες ισορροπίες που αυτό φέρνει, ειδικά στη McLaren