Η ομάδα της Αυστρίας προειδοποιεί για τις επικείμενες αλλαγές κανονισμών στη Formula 1, οι οποίες ενδέχεται να επηρεάσουν τον ανταγωνισμό.
Η Red Bull Racing ετοιμάζεται να εισέλθει σε μια νέα εποχή το 2026, καθώς θα αναπτύξει τον δικό της κινητήρα Formula 1 μέσω της καινοτόμου μονάδας Red Bull Powertrains (RBPT), σε συνεργασία με τη Ford. Ο νέος επικεφαλής της ομάδας, Λοράν Μεκίς, εξήγησε ότι το εγχείρημα είναι «όσο τρελό γίνεται» και επανέλαβε την ανάγκη για μετριοπάθεια ενόψει της ερχόμενης χρονιάς.
Στη Red Bull πιστεύουν ότι δεν θα είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τους πιο έμπειρους κατασκευαστές.
Red Bull F1 2026 concept livery x @briccodesign pic.twitter.com/BCE9ZHBYCD
— Bricco Design 🏁 (@briccodesign) May 23, 2025
Στη διάρκεια του GP Ιταλίας, ο Μεκίς συμφώνησε με τον διευθυντή της Mercedes, Τότο Βολφ, που είχε σχολιάσει την πρόκληση της Red Bull ως «ανέβασμα στο Έβερεστ»:
«Ο Τότο έχει απόλυτο δίκιο – είναι μια κορυφή που πρέπει να κατακτήσουμε. Η απόφαση να κατασκευάσεις τον δικό σου κινητήρα, όπως κάνει η Red Bull, είναι απλά τρελή. Δεν υποτιμάμε την πρόκληση. Οι ανταγωνιστές μας κατασκευάζουν κινητήρες εδώ και δεκαετίες, ορισμένοι για σχεδόν έναν αιώνα. Είναι ανόητο να πιστεύουμε ότι μπορούμε να φτάσουμε στο επίπεδο της Ferrari ή της Mercedes από την πρώτη στιγμή», δήλωσε ο Γάλλος.
This 2026 Red Bull x Ford concept livery hits hard. pic.twitter.com/4W1V1LiTOH
— Paul Goward (@PaulGoward) January 14, 2025
Παρά τις προκλήσεις, ο Μεκίς τονίζει ότι η Red Bull εστιάζει στο πρότζεκτ με υψηλές προσδοκίες: «Το στήνουμε με τον τρόπο της Red Bull, με όσο το δυνατόν υψηλότερους στόχους. Προχωράμε βήμα-βήμα, χτίζοντας όχι μόνο τον κινητήρα αλλά και την ομάδα που θα τον υποστηρίξει: ανθρώπους, υποδομές και εξοπλισμό. Το 2025 και το 2026 θα είναι απαιτητικά χρόνια, γεμάτα σκληρή δουλειά και πολλές άγρυπνες νύχτες, ώστε να φτάσουμε στον απαιτούμενο στόχο. Δεν θέλουμε να βάλουμε αριθμητικούς στόχους – αυτό είναι αδύνατο. Μόνο ότι έχουμε ένα βουνό να αναρριχηθούμε, όπως είπε ο Τότο».
Η Red Bull Racing αποφάσισε να πορευτεί μόνη της αποδεσμεύοντας τη συνεργασία της με τη Honda, η οποία από το 2026 θα συμμετέχει αποκλειστικά με την Aston Martin. Ο Κρίστιαν Χόρνερ, λίγο προτού αποχωρήσει από τη θέση του, είχε επισημάνει το πρόγραμμα ως «τη μεγαλύτερη τεχνική πρόκληση στην ιστορία της Red Bull».
Η Mercedes αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχίας σε περιόδους ριζικών αλλαγών κανονισμών, έχοντας κατακτήσει 8 συνεχόμενους τίτλους Κατασκευαστών και 7 Πρωταθλήματα Οδηγών με τους Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ από το 2014.
Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές, όλοι οι κατασκευαστές που προγραμματίζουν κινητήρες για το 2026 (σ.σ. Red Bull-Ford, Mercedes, Ferrari, Honda και Audi) αντιμετωπίζουν τεχνικές δυσκολίες. Υπάρχουν φήμες ότι ένας από αυτούς αντιμετωπίζει προβλήματα με τον τύπο καυσίμου που χρησιμοποιεί, ενώ άλλοι δύο βρίσκονται σε καθυστέρηση σε σχέση με τους πιο γρήγορους ανάπτυξης.
Στο νέο podcast του gmotion, που χορηγείται από τη Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύουν τα γεγονότα του GP Ιταλίας, εστιάζοντας στην κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν και τις ιδιόμορφες εντολές που δόθηκαν από τη McLaren στους οδηγούς της.