Η FIA, σε συνεργασία με τις ομάδες της Formula 1, εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης του κόστους υποβολής ενστάσεων, μία κίνηση που έρχεται μετά τις ατυχείς προσφυγές της Red Bull Racing, οι οποίες δημιούργησαν σύγχυση.
Στη διάρκεια πρόσφατης συνεδρίασης, πραγματοποιήθηκε συζήτηση σχετικά με την αύξηση της εγγύησης για τις ενστάσεις που αφορούν τις αποφάσεις κατά τη διάρκεια των αγώνων, κυρίως λόγω δύο αποτυχημένων προσπαθειών της Red Bull Racing να ανατρέψει τα αποτελέσματα απέναντι στη Mercedes το 2025.
Η καθυστέρηση στις αποφάσεις των αγωνοδικών, όπως η επίσημη ανακοίνωση της νίκης του Τζορτζ Ράσελ που ήρθε πάνω από 5 ώρες μετά την ολοκλήρωση του αγώνα στον Καναδά, δημιουργεί επιπλέον προβλήματα.
No waffle: Max focus 👊
⏮️ 2022 || #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/NFFGFMoQWc
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 22, 2025
Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε στην Επιτροπή F1 στο Λονδίνο, υπό την προεδρία του CEO της F1, Στέφανο Ντομενικάλι, και του διευθυντή μονοθεσίων της FIA, Νικόλα Τομπάζη.
Αφορμή αποτέλεσαν οι δύο πρόσφατες ενστάσεις της Red Bull Racing για τον Τζορτζ Ράσελ. Οι ισχυρισμοί της αυστριακής ομάδας απορρίφθηκαν, με έμφαση στο χαμηλό κόστος των 2.000 ευρώ ανά προσφυγή.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της FIA: «Συμφωνήθηκε ότι τα τέλη για ενστάσεις, εφέσεις και αιτήματα επανεξέτασης πρέπει να επαναξιολογηθούν προκειμένου να προσαρμοστούν. Εξετάστηκε επίσης η επιβολή τέλους για την έναρξη έρευνας από τους αγωνοδίκες».
The third meeting of the Formula 1 Commission in 2025 took place today, July 22, at the Formula One Management offices in London. The meeting was chaired by FIA Single-Seater Director Nikolas Tombazis and Formula 1 President and CEO Stefano Domenicali.
👉 https://t.co/AmaFzQnFNC pic.twitter.com/0u44H9I12j
— FIA (@fia) July 22, 2025
Η Red Bull Racing εξέφρασε τις πρώτες της ανησυχίες μετά το Grand Prix του Μαϊάμι, υποστηρίζοντας πως ο Τζορτζ Ράσελ δεν συμμορφώθηκε αρκετά με τις κίτρινες σημαίες, γεγονός που απαιτούσε την ακύρωση της τρίτης θέσης του Βρετανού.
Επίσης, κατέθεσε αίτηση και στον Καναδά, υποστηρίζοντας ότι η «αντικανονική οδήγηση» του Ράσελ κατά τη διάρκεια του Αυτοκινήτου Ασφαλείας είχε σκοπό να εμποδίσει τον Μαξ Φερστάπεν. Αυτή η δεύτερη ένσταση καθυστέρησε την ανακοίνωση της τελικής κατάταξης για μερικές ώρες, προκαλώντας την αντίδραση της Mercedes.
LAP 68/70
📻 “Verstappen overtook me under Safety Car”
Russell slowed momentarily and Verstappen passes for a split second#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/IBpnLx6DMh
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Η πρόταση για την επαναξιολόγηση των κανονισμών ένστασης και εφέσεων δείχνει τη δέσμευση της FIA να εγκαθιδρύσει ένα πιο αξιόπιστο και οργανωμένο σύστημα διαχείρισης των αγωνιστικών διαφορών.
Από εδώ και στο εξής, οι ομάδες θα πρέπει να είναι προσεκτικές με τις κινήσεις τους, καθώς το αυξανόμενο κόστος των προσφυγών θα καθιστά τέτοιες διαδικασίες λιγότερο «ανέξοδες» και πιο υπεύθυνες.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και τους αγώνες της F1 σε Αυστρία και Μ. Βρετανία